26,2 δις; Γιατί;

26,2 δις; Γιατί;

Όπως είναι φυσικό, όλα τα ΜΜΕ (και όχι μόνο αυτά του χώρου της τεχνολογίας) έχουν αναλώσει τις τελευταίες 24 ώρες στη μεγαλύτερη εξαγορά που έχει κάνει ποτέ η Microsoft, αυτή της LinkedIn. Και ο λόγος δεν είναι μόνο το εξωφρενικό ποσό των 26,2 δις δολαρίων (σε μετρητά) το οποίο, παρεμπιπτόντως είναι περίπου 50% επάνω από την αξία της εταιρείας στο χρηματιστήριο την αμέσως προηγούμενη ημέρα. Είναι η διάχυτη απορία σχετικά με το γιατί έγινε η κίνηση και πού μπορεί να οδηγήσει.

Η εξαγορά έχει νόημα αν τη δει κανείς από τη σκοπιά μιας εταιρείας που στην πραγματικότητα δεν ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τον ιδιώτη καταναλωτή/χρήστη. Το παιχνίδι εκεί έχει κριθεί υπέρ της Google και της Apple και των μοντέλων “κινητό+app” και “ταμπλέτα/υπολογιστής +cloud” και στα μοντέλα αυτά η Microsoft δεν έχει ακριβώς να αντιπαραθέσει καμιά αξιόλογη αντιπρόταση: κάποτε η προ-εγκατάσταση του Internet Explorer στους υπολογιστές που έτρεχαν Windows είχε φέρει την εταιρεία αντιμέτωπη με την αμερικανική κυβέρνηση και την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία. Σήμερα, οι περισσότεροι απλώς αντικαθιστούν τον Explorer με τον Chrome και την Bing με την Google και συνεχίζουν ανενόχλητοι.

Στο μέτρο που η Microsoft θέλει να είναι η εταιρεία των επαγγελματιών, η εξαγορά του “Facebook των επαγγελματιών” δείχνει ιδανική. Όμως ομολογώ ότι συμμερίζομαι την αμηχανία αρκετών απέναντι στο πώς ακριβώς πρόκειται να ενσωματωθούν οι υπηρεσίες του LinkedIn στις υπάρχουσες υπηρεσίες της νέας του ιδιοκτήτριας. Ναι, κυκλοφόρησαν ορισμένα σενάρια περί ένταξης του news feed του στο Office και περί τροφοδότησης της Cortana με δεδομένα που υπάρχουν στη βάση του όμως (και μιλώντας από τη θέση κάποιου που βγάζει το ψωμί του με τα εργαλεία της Microsoft από την εποχή του DOS) αδυνατώ να δω πώς οτιδήποτε προκύψει θα είναι αρκετά καλύτερο από ό,τι ήταν 26,2 δις δολάρια πριν.

Δεν κρύβω ότι όπως και πολλοί χρήστες της ηλικίας μου, εξακολουθώ να διακατέχομαι από μια (στην καλύτερη περίπτωση) επιφυλακτικότητα όταν  η Microsoft γίνεται το θέμα μιας συζήτησης –και αυτό θα ήταν καλό να το έχει κατά νου ο αναγνώστης. Όμως ακόμα και αν παραμερίσουμε το όποιο συναισθηματικό μέρος, το... μητρώο της μεγάλης κυρίας του Ρέντμοντ δεν είναι και ιδιαίτερα καθαρό όταν αναφερόμαστε σε εξαγορές. Skype, Nokia, aQuantive και Yammer έχουν κοστίζει στη Microsoft 22,4 δις δολάρια, πολύ κοντά στα 26,2 του LinkedIn και ειλικρινά και με το χέρι στην καρδιά πόσοι μπορούν να πουν ότι τα χρήματα αυτά έπιασαν τόπο, είτε για την ίδια την Microsoft, είτε για τις αντίστοιχες εταιρείες; Με κίνδυνο να διαψευσθώ στο μέλλον, έχω την εντύπωση ότι το... αντίστροφο άγγιγμα του Μίδα για το οποίο κάποιοι την έχουν κατηγορήσει στο παρελθόν, θα κάνει οσονούπω την εμφάνισή του.

ΕΞΑΓΟΡΕΣ-ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ,LINKEDIN,MICROSOFT,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home