«9 στα 10 smartphones στην Ελλάδα έχουν εγκατεστημένο το Viber»

To deasy συνομίλησε με τον Momchil Elenkov, Telecom & B2B Partnership Director της Rakuten Viber.

«9 στα 10 smartphones στην Ελλάδα έχουν εγκατεστημένο το Viber»
Ο Momchil Elenkov, Telecom & B2B Partnership Director της Rakuten Viber.
Μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη για την πορεία και την εξέλιξη της εφαρμογής Viber στην Ελλάδα παραχώρησε στο deasy o Momchil Elenkov (Telecom & B2B Partnership Director της Rakuten Viber), στις χώρες ευθύνης του οποίου είναι και η δική μας. Η εφαρμογή που συμπληρώνει φέτος 10 χρόνια λειτουργίας και βρίσκεται στις πρώτες προτιμήσεις των χρηστών smartphone. Ιδιαίτερα στην Ελλάδα, όπου τα αποτελέσματα δείχνουν να κινούνται καλύτερα ίσως από το μέσο όρο, με 9 στα 10 smartphones στη χώρα μας να έχουν πλέον εγκατεστημένη την εφαρμογή.

Την κατεβάζουν, τη χρησιμοποιούν συχνά όμως; Ο κ. Elenkov απαντάει χωρίς καμία συστολή καταφατικά. «Το πιο πολυπληθές γκρουπ χρηστών είναι αυτό που χρησιμοποιεί το Viber έξι ή ακόμα και επτά ημέρες την εβδομάδα», με το μέσο όρο των απεσταλμένων μηνυμάτων ανά ημέρα να ξεπερνάει τα 20.

Σ’ αυτά τα δέκα χρόνια λειτουργίας της εφαρμογής έχουν αλλάξει και οι συνήθειες στο περιεχόμενο που στέλνουν οι χρήστες, γεγονός που σύμφωνα με τον κ. Elenkov οφείλεται σε ένα μεγάλο βαθμό στις αλλαγές της αγοράς, στην εξέλιξη της βιομηχανίας των τηλεπικοινωνιών. «Πριν κάποια χρόνια, όταν ακόμη και οι κλήσεις εντός της ίδιας χώρας από το κινητό ήταν ακριβές, το Viber εμφανίστηκε ως μια ωραία εναλλακτική για δωρεάν επικοινωνία. Αν έρθουμε στο σήμερα, η εξέλιξη των δικτύων 4G και 5G επιτρέπουν αντίστοιχα και την εκθετική αύξηση των μηνυμάτων που περιέχουν περιεχόμενο multimedia». Οι συνήθειες δεν διαφέρουν πάρα πολύ από τις υπόλοιπες πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων, όπου εκτός των παραδοσιακών formats, όπως των φωτογραφιών και των video, παρατηρούνται πλέον και νέα είδη περιεχομένου που χρησιμοποιούνται ευρέως. «Ένα καλό παράδειγμα είναι ότι βλέπουμε μια αύξηση 40% στην αποστολή GIFs από τον ένα χρήστη στον άλλο. Επίσης, πολλές εταιρείες πλέον αντιλαμβάνονται το Viber ως το καλύτερο κανάλι για απευθείας καμπάνιες μάρκετινγκ  1προς1», προσφέρει στην κουβέντα μας το στέλεχος της εταιρείας.

 

Η είσοδος και η χρήση των Κοινοτήτων

Μία περυσινή έρευνα του Ινστιτούτου Reuters για τη χρήση των media στην Ελλάδα διέγνωσε μια μεγάλη άνοδο στη χρήση ιδιωτικών δικτύων ανταλλαγής μηνυμάτων για ενημέρωση, με το Viber να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Ήταν λοιπόν αναπόφευκτη μια ερώτηση προς τον κ. Elenkov για τη χρήση των Κοινοτήτων στην πλατφόρμα της εφαρμογής και αν έχει και ο ίδιος την ίδια εικόνα.  

Όπως μας ανέφερε αρχικά, «η εισαγωγή των Κοινοτήτων ήταν μια συνειδητή προσπάθεια από την πλευρά του Viber, όταν διαγνώστηκε μια τάση αλλαγής της κοινωνικής συμπεριφοράς των χρηστών. «Από το να ποστάρουν προσωπικές και αυθεντικές εμπειρίες στον όχι και τόσο ασφαλή κόσμο των social media, προτιμούν να τις μοιράζονται ιδιωτικά με τους φίλους τους και τις κοινότητες ανθρώπων με τους οποίους μοιράζονται ενδιαφέροντα. Υπό αυτήν την έννοια, μια Κοινότητα του Viber διευκολύνει την υποστήριξη αυτής της επιθυμίας των χρηστών». Όπως προσθέτει στην κουβέντα μας, «ο ρόλος του διαχειριστή και οι διάφορες επιλογές ανακάλυψης βοηθούν τον κάθε χρήστη να επικοινωνεί μόνο με το ακριβές κοινό που τον ενδιαφέρει. Κάπως έτσι, ήταν φυσιολογικό να αυξηθεί ο αριθμός των Κοινοτήτων, κάτι που συνέβη και στην Ελλάδα».
Πλέον, όπως μας αναφέρει, οι Κοινότητες αποτελούν και ένα σημαντικό κανάλι επικοινωνίας αρκετών influencers ή εταιρειών με το κοινό τους, μέσω των οποίων ανταλλάσσεται ποιοτικό infotainment περιεχόμενο.
Από την άλλη πλευρά, οι άνθρωποι του Viber προσπαθούν συνεχώς να βελτιώνουν την εμπειρία των χρηστών των Κοινοτήτων, εισάγοντας τακτικά νέα χαρακτηριστικά. Μια από τις πιο πρόσφατες προσθήκες είναι οι ειδοποιήσεις που ενημερώνουν το χρήστη για το ποιο περιεχόμενο βρήκε περισσότερη ανταπόκριση όταν δεν είχε ανοικτή την κοινότητα. «Επίσης ένα άλλο εργαλείο που οι χρήστες άρχισαν αμέσως να χρησιμοποιούν ήταν η δημιουργία αυτοκόλλητων. Πλέον στις διάφορες ομάδες οι χρήστες μοιράζονται τα δικά τους, αστεία αυτοκόλλητα». 


Τα προσωπικά δεδομένα και πως αυτά προστατεύονται

Μόλις λίγους μήνες πριν ξέσπασε ένας νέος γύρος συζήτησης για τα προσωπικά δεδομένα και το πώς αυτά προστατεύονται σε εφαρμογές όπως το Viber. «Πρέπει να ανησυχούν οι Έλληνες χρήστες, τι πιστεύετε;» ρωτήσαμε τον κ. Elenkov.

“Ζούμε σε μια εποχή που η ψηφιακή Ιδιωτικότητα και ασφάλεια είναι ένα καυτό θέμα. Για εμάς αποτελεί προτεραιότητα. Όλες οι συνομιλίες των χρηστών στο Viber είναι κρυπτογραφημένες end-to-end. Σε αντίθεση με κάποιους ανταγωνιστές μας, δεν γνωρίζουμε ή αποθηκεύουμε το περιεχόμενο των συνομιλιών των χρηστών και δεν τους σερβίρουμε διαφημίσεις βάσει του τι συζητούν. Επιπρόσθετα, είμαστε πλήρως εναρμονισμένοι με το GDPR. Τέλος, αποφασίσαμε ότι είναι σημαντικό να είμαστε ξεκάθαροι απέναντι στο χρήστη οπουδήποτε κι αν βρίσκεται αυτός, οπότε ό,τι έχει να κάνει με το GDPR ισχύει και για τις υπηρεσίες μας εκτός Ευρώπης.»

Ποια είναι όμως η εικόνα του για την ανησυχία των Ελλήνων χρηστών; Είναι ευασθητοποιημένοι; «Κατά την άποψή μου, το ελληνικό κοινό ανησυχεί όλο και περισσότερο για την προστασία των δεδομένων. Έχουμε παρευρεθεί σε διάφορες σχετικές εκδηλώσεις στη χώρα σας και αυτό το μήνυμα παίρνουμε. Ξέρω ότι υπάρχουν διάφορες ενέργειες για να εκπαιδευτεί περισσότερο ο κόσμος σχετικά με το ζήτημα αυτό. Πώς μπορεί να εμποδίσει την ψηφιακή βία; Πώς διαχειρίζεται την ψηφιακή του ταυτότητα; H Viber υποστηρίζει το σκοπό αυτό και δουλεύουμε στενά με τους συνεργάτες μας σε κάθε χώρα για να είμαστε σίγουροι ότι οι χρήστες γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και το πώς μπορούν να μάς αναφέρουν κάποιο πρόβλημα.»

Η αυξημένη ανησυχία των Ελλήνων χρηστών για τα προσωπικά τους δεδομένα αναδεικνύεται και από μία πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε το Viber σε ένα μεγάλο αριθμό χωρών, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Τι έδειξε ή έρευνα; Σύμφωνα με τον κ. Elenkov, “το 86% των χρηστών στην Ελλάδα που πήραν μέρος στην έρευνά μας λένε ότι ανησυχούν για την προστασία των δεδομένων τους και αυτό το ποσοστό είναι ελάχιστα μεγαλύτερο από το μέσο όρο. Την ίδια ώρα, ένα μεγάλο ποσοστό αναφέρει την κρυπτογράφηση end-to-end ως το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό για μια εφαρμογή μηνυμάτων. Αυτό από μόνο του δείχνει το ότι ο τρόπος με τον οποίον τους προστατεύουμε εκτιμάται όλο και περισσότερο».

 

Οι εταιρείες και το Viber

Εκτός της επικοινωνίας μεταξύ χρηστών το Viber προσφέρει μια γκάμα εργαλείων για να διευκολύνει την επικοινωνία των επιχειρήσεων με το κοινό τους. Σύμφωνα με τον κ. Elenkov, η υπηρεσία Viber Business Messaging αποτελεί εξαιρετική λύση που έχει ήδη υιοθετηθεί από περισσότερες από 50 εταιρείες στη χώρα μας. Ο λόγος σύμφωνα με το στέλεχος του Viber έγκειται στην αποδοτικότητα του συγκεκριμένου εργαλείου, ειδικά στις περιπτώσεις που η εταιρεία θέλει να απευθυνθεί στην υπάρχουσα πελατεία της.

«Τα Business Messages είναι μηνύματα, πλούσια σε περιεχόμενο, με όριο χαρακτήρων τους 1000, εικόνες, emojis, ειδικά σύμβολα και κουμπιά, που μπορούν να οδηγήσουν τους χρήστες σε μια συγκεκριμένη πράξη, όπως το να πάνε στο site κάποιου κατευθείαν από το Viber, ή να στείλουμε ένα μήνυμα ή να ζητήσουν μια τηλεφωνική κλήση. Τα Business Messages προσφέρουν επικοινωνία 1-Way και 2-Way -την τελευταία μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν οι επιχειρήσεις για να έχουν διάδραση με το κοινό τους ή να ζητούν feedback. Οι επιχειρήσεις πληρώνουν μόνο για τα μηνύματα που παραλαμβάνονται και την ίδια ώρα μπορούν να επιβλέπουν και να βελτιώνουν τα μηνύματά τους αλλά και το πώς διαδρούν με το χρήστη. Αν τα συνδυάσει κανείς με τα SMS και τις καμπάνιες e-mail, τα Business Messages στο Viber αποτελούν ένα πολύ ισχυρό εργαλείο σε μια καμπάνια που χρησιμοποιεί όλα τα κανάλια. Είναι ο ευκολότερος τρόπος για να στείλει κανείς ενημερώσεις, τις πιο πρόσφατες πληροφορίες, αλλά και ειδικές προσφορές σε ένα κοινό.»

Από την άλλη πλευρά, για την απόκτηση νέων πελατών, η πρόταση του Viber είναι το Chatbot. “Χάρη στο API του Chatbot μας μπορείς να φτιάξεις ένα αποκλειστικό κανάλι στο Viber και να προσελκύσεις χρήστες εκεί. Από εκεί και πέρα το να τους ομαδοποιήσεις και να βρεις ποιοι είναι πιο πιθανό να χρειάζονται τις υπηρεσίες σου, είναι πολύ πιο εύκολο». Τέλος, όπως έσπευσε να προσθέσει ο κ. Elenkov, η ομάδα του Viber είναι διαθέσιμη να συζητήσει οποιαδήποτε επιχειρηματική λύση μπορεί να χρειάζεται κάποια εταιρεία και δεν είναι ανάμεσα σε αυτές που ήδη παρέχει.

 

Πληρωμές στο Viber;

Σύμφωνα με τον κ. Elenkov, οι λέξεις κλειδιά στο Viber για το 2020 είναι οι υπηρεσίες κοινής ωφέλειας και οι πληρωμές. Η πλατφόρμα, όπως μας ανέφερε επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στη βελτίωση της υπηρεσίας Business Messages, εισάγοντας νέες λειτουργίες, όπως τη δυνατότητα πραγματοποίησης live chat των εταιρειών με τους πελάτες. Ταυτόχρονα, μέσα από συνεργασίες με ελληνικές εταιρείες στις οποίες έχει ήδη προχωρήσει, το Viber σκοπεύει να παρουσιάσει πολλά νέα βοηθητικά εργαλεία. «Εργαλεία, που θα επιτρέπουν στους χρήστες να διαχειρίζονται εύκολα  τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς αλλά και αυτούς των εταιρειών τηλεπικοινωνιών, θα ικανοποιούν ανάγκες τους στα μέσα μεταφοράς κλπ. και στο τέλος θα τους επιτρέπουν μέχρι και να κάνουν συναλλαγές μέσω της εφαρμογής», κατέληξε ο κ. Elenkov.

VIBER,ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home