Sony: η πολιτική ατμόσφαιρα παγώνει την αγορά ηλεκτρονικών ειδών

Sony: η πολιτική ατμόσφαιρα παγώνει την αγορά ηλεκτρονικών ειδών

Η πολιτική ατμόσφαιρα και το ενδεχόμενο βουλευτικών εκλογών στις αρχές του 2015 δημιουργούν θολό τοπίο στην ελληνική αγορά ηλεκτρονικών ειδών για το πρώτο τρίμηνο του 2015, σύμφωνα με τον επικεφαλή της Sony Electronics στην Ελλάδα και την Κύπρο, Γιάννη Γρατσώνη.

Ο τελευταίος, σε σημερινή συνάντησή του με εκπροσώπους Τύπου σημείωσε ότι στο 9μηνο του 2014, η αγορά έκλεισε με άνοδο 6% και για το σύνολο της χρονιάς το πρόσημο αναμένεται να είναι περίπου σε αυτά τα επίπεδα, αποτελώντας μία χρονιά ανάκαμψης.

Όσον αφορά τα αποτελέσματα της εταιρείας στην Ελλάδα, την τελευταία διετία παρουσιάζεται ανοδική πορεία. Ειδικότερα, το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο του 2014 παρουσίασε αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 14%-15% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο, ενώ το τρέχον οικονομικό έτος η άνοδος ήταν της τάξεως του 10%, χωρίς, όμως, να συμπεριλαμβάνονται οι πωλήσεις των Vaio υπολογιστών, τις οποίες διέκοψε η Sony σε ολόκληρη την Ευρώπη. Όμως, οι πολιτικές εξελίξεις εκτιμάται πως θα επηρεάσουν αρνητικά την πορεία ολόκληρης της αγοράς τους επόμενους μήνες, όπως είχε συμβεί και προ διετίας, οπότε δεν αποκλείεται η αγορά των καταναλωτικών ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών να κινηθεί ελαφρά πτωτικά την επόμενη χρονιά.

Ο επικεφαλής του ελληνικού γραφείου της Sony αναφέρθηκε και στη συνεργασία με τη Cosco, τονίζοντας ότι κινείται σε πολύ καλά επίπεδα και σημειώνοντας ότι από το λιμάνι του Πειραιά ξεκινούν 3-4 τρένα (με 38 βαγόνια έκαστο) την εβδομάδα που μεταφέρουν ανταλλακτικά για το εργοστάσιο τηλεοράσεων της Sony στη Σλοβακία.

 

Τηλεοράσεις

Σημαντική είναι η άνοδος της ελληνικής αγοράς τηλεόρασης σε επίπεδο τεμαχίων, χωρίς όμως αυτό να αντικατοπτρίζεται στο ίδιο ποσοστό και σε επίπεδο αξίας. Σύμφωνα με τον κ. Γρατσώνη, το 2014 αναμένεται να πουληθούν στην ελληνική αγορά περισσότερες από 820.000 τηλεοράσεις όταν το 2013 είχαν διατεθεί 613.000 τηλεοράσεις. Μια άνοδος που αποδίδεται τόσο στο Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου όσο και στην διαδικασία μετάβασης από την αναλογική στην ψηφιακή τηλεόραση που ολοκληρώνεται πάντως τις επόμενες εβδομάδες. Αξιοσημείωτο είναι ότι το 60% των τηλεοράσεων που διετέθησαν ήταν κάτω από 40 ίντσες, αν και παρατηρείται μία στροφή προς τα μοντέλα με μεγάλες οθόνες, ενώ σταδιακά αρχίζει να ανεβαίνει και η κατηγορία των τηλεοράσεων που υποστηρίζουν την αναπαραγωγή περιεχομένου υπερυψηλής ευκρίνειας (UHD ή 4Κ). Από την άλλη πλευρά, η πτώση στις τιμές των τηλεοράσεων έχουν ως αποτέλεσμα την άνοδο μόλις κατά 4% της αξίας της αγοράς, όπως τουλάχιστον εκτιμάται ότι θα κλείσει το 2014.

Το μερίδιο της Sony, σύμφωνα με τον κ. Γρατσώνη, στις τηλεοράσεις από 32 ίντσες και πάνω ανέρχεται στο 12%, με βάση την αξία των πωλήσεων, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ιαπωνική εταιρεία δίνει πλέον έμφαση στον τομέα του 4Κ και των μεγάλων οθονών.

Όσον αφορά τις “έξυπνες” τηλεοράσεις (smart TVs), η εκτίμηση που υπάρχει είναι το 80% των συσκευών που πωλούνται έχει τη δυνατότητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο, με το 60% των κατόχων τους να τις συνδέουν. Όμως, μόλις το 10% αξιοποιεί τη συγκεκριμένη δυνατότητα, κυρίως για την αναπαραγωγή περιεχομένου από το YouTube.

Από τις υπόλοιπες κατηγορίες προϊόντων, ιδιαίτερα θετικά είναι τα μηνύματα όσον αφορά τις πωλήσεις του PlayStation 4. “Ότι έρχεται, φεύγει” ήταν η χαρακτηριστική ατάκα του κ. Γρατσώνη, ο οποίος εκτιμά ότι στο τέλος του 2014 η συνολική βάση των PlayStation 4 στην Ελλάδα θα φθάσει στα 210.000 παιχνιδομηχανές. Σύμφωνα με τον κ. Γρατσώνη, η αγορά των video games κινήθηκε ιδιαίτερα ανοδικά, καθώς το 2014 ο ρυθμός ανάπτυξης είναι στο εντυπωσιακό ποσοστό του 25%.

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ,ΕΛΛΑΔΑ,SONY PLAYSTATION,SONY,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home