Συνεχίζουμε να καίμε χρόνο στα super markets

Πολύ χαμηλό το ποσοστό των πωλήσεων από τα ηλεκτρονικά καταστήματα των super markets, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ.

Συνεχίζουμε να καίμε χρόνο στα super markets

(Παρένθεση: την προηγούμενη εβδομάδα ο Δημήτρης και εγώ επισκεφθήκαμε τον Χάρη Μακρυνιώτη του Endeavor Greece. Σε κάποια στιγμή της κουβέντας και σχετικά με τους τομείς που προβλέπει προοπτικές ανάπτυξης, ο Χάρης συμπεριέλαβε και τις ηλεκτρονικές πωλήσεις για τα super markets, προσθέτοντας «ότι κάποια στιγμή θα κατανοήσουμε σαν καταναλωτές πόσο χάσιμο χρόνου είναι να δαπανάμε 1-2 ώρες από τη ζωή μας κάθε εβδομάδα για αγορές προϊόντων, που εκ των προτέρων γνωρίζουμε ότι θέλουμε». Διαβάζοντας την έρευνα του ΙΕΛΚΑ σκέφτηκα ότι ο Χάρης δεν θα μπορούσε να είναι πιο επίκαιρος στο σχόλιό του.)

Ας πάμε στην είδηση...

Πολύ χαμηλή είναι ακόμα η δαπάνη που πραγματοποιούμε από ηλεκτρονικά καταστήματα για είδη super market, αντιπροσωπεύοντας ποσοστό χαμηλότερο του 0.5% επί του συνόλου, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών). Το ποσοστό είναι πάρα πολύ μικρό όμως ως ενθαρρυντικό στοιχείο έχουμε το γεγονός ότι 1 στους 6 καταναλωτές super market έχει δηλώσει ότι αγόρασε online έστω και μια φορά κάποιο προϊόν που πριν αγόραζε σε φυσικά καταστήματα super market. Τα αποτελέσματα της έρευνας, που σκιαγραφούν τη σημερινή κατάσταση της αγοράς των ηλεκτρονικών super market και το προφίλ του e-καταναλωτή, δείχνουν επίσης ότι 1 στους 5 Έλληνες e-shoppers –δηλαδή το 3% του συνολικού πληθυσμού της χώρας – αγοράζει και τρόφιμα-groceries μέσω διαδικτύου.

Τα προϊόντα που οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν μέσω ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ περιλαμβάνουν κυρίως προϊόντα προσωπικής υγιεινής, απορρυπαντικά, καθαριστικά για το σπίτι, αναψυκτικά, καφέδες, βρεφικά προϊόντα, είδη για κατοικίδια, είδη σπιτιού και δευτερευόντως συσκευασμένα τρόφιμα. Άλλο ένα ενθαρρυντικό στοιχείο είναι ότι το 54% αυτού του κοινού δηλώνει ότι τον επόμενο χρόνο θα αυξήσει τις αγορές του μέσω internet και το 21% θα τις αυξήσει πάνω από 15%.

Όσον αφορά τις απαιτήσεις που έχουν οι online αγοραστές από τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ αυτές περιλαμβάνουν:

-  Μειωμένες τιμές

-  Γρήγορη παράδοση

-  Παράδοση σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή

-  Εγγύηση για ποιότητα των προϊόντων

-  Δυνατότητα σύγκρισης τιμών

-  Δυνατότητα για πολλούς τρόπους πληρωμής

-  Δυνατότητα επιστροφής προϊόντων

-  Ευχρηστία της ιστοσελίδας

-  Δυνατότητα για άμεση πληροφόρηση και επιλογή προσφορών

-  Δυνατότητα παραλαβής προϊόντων από το κατάστημα της επιλογής του αγοραστή

Στο πλαίσιο της μελέτης εξετάστηκε και ο σημαντικός ρόλος που παίζουν τα social media στην πρόθεση για αγορά επωνύμων προϊόντων και στην πρόθεση για αγορά από τις αλυσίδες σουπερμάρκετ. Σύμφωνα με την έρευνα, τα επώνυμα προϊόντα έχουν μεγαλύτερη σύνδεση-engagement με το κοινό σε σχέση με τις αλυσίδες σουπερμάρκετ, με το 74% του δείγματος να ακολουθεί μία μάρκα προϊόντος στα social media και το 50% να προτείνει κάποιο προϊόν μέσω των social media. Από την άλλη πλευρά, οι αλυσίδες σουπερμάρκετ προηγούνται στην πρόθεση για αγορά, καθώς το 55% του δείγματος θεωρεί πιο πιθανό να αγοράσει από μία αλυσίδα που ακολουθεί στα social media, έναντι του 28% που θεωρεί πιο πιθανό να αγοράσει ένα brand που ακολουθεί στα social media. Αποτελέσματα που δείχνουν δείχνουν πως, όπως και στο φυσικό περιβάλλον, έτσι και στο ηλεκτρονικό, θα πρέπει να υπάρξουν συνδυασμένες ενέργειες βιομηχανίας και λιανεμπορίου για να επιτευχθεί το βέλτιστο αποτέλεσμα πωλήσεων.

Πάντως η έρευνα σημειώνει ότι και διεθνώς το ηλεκτρονικό εμπόριο για τα είδη σουπερμάρκετ διατηρεί χαμηλά μερίδια αγοράς, ωστόσο παρουσιάζει αξιόλογη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα, η Boston Consulting Group εκτιμά ότι η παγκόσμια αγορά των ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ θα αναπτυχθεί από 36 δισ. δολάρια σε 100 δισ. δολάρια ως το 2018.

* To σύνολο της έρευνας θα παρουσιαστεί μεθαύριο στο Shopper ID Conference.

ΕΛΛΑΔΑ,E-COMMERCE,ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ,SUPER MARKET,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home