Στα 2 δισ. ευρώ οι online αγορές το 2011

Στα 2 δισ. ευρώ οι online αγορές το 2011

Νέα σημαντική άνοδο της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα αναμένεται για το 2011. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του καθηγητή Γιώργου Δουκίδη, διευθυντή Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, που παρουσιάστηκαν σε ημερίδα στη Θεσσαλονίκη, τη φετινή χρονιά οι online αγορές θα ανέλθουν μεταξύ 1,8 δισ. και 2 δισ. ευρώ από 1,4 δισ. ευρώ που ήταν το 2010.

Ο κ. Δουκίδης βασίζεται στα στοιχεία πανελλήνιας έρευνας για το ηλεκτρονικό εμπόριο που πραγματοποιεί ετησίως το ELTRUN και σύμφωνα με την οποία ότι η συνολική αξία των B-C internet αγορών από Έλληνες καταναλωτές έφθασε το 2010 στο σημαντικό ποσό των €1,4 δισ. (σημαντική αύξηση 75% από τα 0,8 δισ. ευρώ που ήταν το 2009). Για τους χρήστες του Internet που δεν κάνουν on-line αγορές οι κύριοι λόγοι είναι: εμπιστοσύνη (85%), συνήθεια (56%) και πιστωτική κάρτα (30%). Παρ’ όλα αυτά το 12% αναμένεται να ξεκινήσουν on-line αγορές άμεσα το επόμενο διάστημα (1-2 χρόνια). Αυτό σημαίνει ότι το 2011 οι on-line καταναλωτές υπολογίζεται ότι θα φθάσουν περίπου στους 1,2 εκ. με την συνολική on-line B-C αγορά να κυμαίνεται στα 1,8 δισ. – 2 δισ. ευρώ Οι αγορές αυτές πλέον γίνονται κατά 60% από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα.
Όσον αφορά τις on-line αγορές επιβεβαιώνονται οι γνωστές κορυφαίες κατηγορίες όπου οι on-line καταναλωτές αγοράζουν συχνά hardware / software (63%), Ηλεκτρονικά είδη (50%), εισιτήρια ταξιδιών (42%), κρατήσεις ξενοδοχείων (32%), βιβλία (32%). Αναδεικνύονται όμως και νέες ενδιαφέρουσες κατηγορίες προϊόντων, που διαφοροποιούν κάπως τον Έλληνα on-line καταναλωτή σε σχέση με τον μέσο Ευρωπαίο, όπως είδη σπιτιού και ηλεκτρικές συσκευές (26%), ένδυση και υπόδηση (21%), καλλυντικά (10%). Για παράδειγμα το 2010 περίπου 200.000 Έλληνες on-line καταναλωτές έκαναν πάνω από 5 εκ αγορές στον ευρύτερο κλάδο των καλλυντικών. Άρα υπάρχουν τα δεδομένα για ευκαιρίες και στο άμεσο μέλλον. Σκιαγραφώντας περισσότερο το προφίλ των on-line καταναλωτών υπάρχουν στοιχεία ωριμότητας αφού πλέον 42% προσπαθεί να βρει συχνά πληροφορίες για ημερήσιες προσφορές (μια πολύ σημαντική ανερχόμενη τάση), ενώ δεν είναι αμελητέα η συχνή εμπλοκή τους με on-line δημοπρασίες (16%) και θέματα real-estate (16%).
Επιφυλακτικοί με τα social media

Παρά την σοβαρή χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης οι Έλληνες on-line καταναλωτές είναι επιφυλακτικοί / καχύποπτοι για το τι γράφεται σε αυτά (51%) αφού μόνο το 18% θεωρεί ότι βελτιώνεται η εικόνα μιας εταιρίας που συμμετέχει ενεργά στα social-media και μόνο 10% επηρεάζεται από διαφημίσεις εταιριών ή από «φίλους» στα κοινωνικά δίκτυα πριν πραγματοποιήσει μια on-line αγορά. Η εμπιστοσύνη για τα ηλεκτρονικά καταστήματα (ιδιαίτερα σημαντικό στοιχεία για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου) βασίζεται κυρίως στην πιστοποίηση τους από αξιόπιστο ανεξάρτητο φορέα (66%), στα θετικά σχόλια από φίλους (61%) και στην θετική αξιολόγηση από άλλους on-line αγοραστές (55%).

E-COMMERCE,ELTRUN,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home