Παγκόσμιες διαστάσεις για το μποϊκοτάζ στο Facebook

Deasy @ 29.06.2020
Παγκόσμιες διαστάσεις για το μποϊκοτάζ στο Facebook

Την πρόθεση των οργανωτών του κινήματος #StopHateForProfit να πάρει παγκόσμιες διαστάσεις μεταφέρει αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters, σύμφωνα με το οποίο η επόμενη κίνηση της εκστρατείας είναι να πείσει και τις μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες να διακόψουν τη διαφήμισή τους στο Facebook και τα υπόλοιπα social media.

Στις ΗΠΑ, όπου και ξεκίνησε η εκστρατεία εδώ και αρκετές ημέρες, περισσότερες από 160 μεγάλες εταιρείες έχουν υπογράψει την παύση των διαφημίσεών τους στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζουν η Coca Cola, η Unilever, η Honda, τα Starbucks, η Verizon, η North Face, το Viber κ.α., με τη Unilever μάλιστα να αναφέρει ότι η παύση δεν θα διαρκέσει μόνο τον Ιούλιο αλλά για το σύνολο των υπόλοιπων μηνών του 2020. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η παύση αυτή σημαίνει μια απώλεια εσόδων κοντά στα 25 εκατομμύρια δολάρια για το Facebook. Πολλές από τις 160 εταιρείες έχουν συνταχθεί πλήρως με την εκστρατεία, ενώ άλλες, όπως η Coca Cola, έσπευσε να πάρει αποστάσεις.

 «Το επόμενο σύνορο είναι η παγκόσμια πίεση» ανέφερε μεταξύ άλλων εκπρόσωπος της εκστρατείας στο Reuters, προσθέτοντας ότι ελπίζει να ενθαρρύνει και τις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές να λάβουν πιο σκληρή στάση απέναντι στο Facebook. Ταυτόχρονα, πίεση θα ασκηθεί και στις εταιρείες που ήδη συμμετέχουν να αποσύρουν τις διαφημίσεις τους σε παγκόσμιο επίπεδο και όχι μόνο στις ΗΠΑ, όπως ισχύει μέχρι σήμερα.

Οι μεγάλες εταιρείες αποτελούν βέβαια ένα μικρό κλάσμα του συνόλου των επιχειρήσεων που διαφημίζονται στο Facebook, ωστόσο σε μια χρονιά που έχουν πιεστεί τα έσοδα της πλατφόρμας λόγω της πανδημίας κάθε δολάριο σε διαφήμιση στην πλατφόρμα ενδεχομένως να είναι πολύτιμο. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, περίπου το 25% του ετήσιου διαφημιστικού τζίρου του Facebook (περίπου 70 δισ. δολάρια για το 2019) προέρχεται από τις μεγάλες επιχειρήσεις, με το υπόλοιπο 75% να είναι αποτέλεσμα της διαφημιστικής δραστηριότητας των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων. Από την άλλη πλευρά, εκπρόσωποι του Facebook φέρονται να δηλώνουν ότι οι αλλαγές πολιτικής της δεν συνδέονται με την πίεση των εσόδων.

Πάντως, οι πρώτες επιπτώσεις στη λειτουργία του Facebook είναι εμφανείς, όχι σε επίπεδο εσόδων (αυτό θα το μάθουμε αργότερα) αλλά στην μετοχή της εταιρείας, η οποία μόνο την προηγούμενη Παρασκευή έχασε το 8,3% της αξίας της, με τις απώλειες της κεφαλαιοποίησης να φθάνουν τα 56 δισ. δολάρια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ,FACEBOOK,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home