Apple: στην πρώτη θέση στις αποστολές smartphone στο 4ο τρίμηνο του 2019

Apple: στην πρώτη θέση στις αποστολές smartphone στο 4ο τρίμηνο του 2019

Γράφαμε χθες για τα οικονομικά αποτελέσματα της Apple ότι μόνο ο τομέας του iPhone χάρισε στην εταιρεία έσοδα που πλησίασαν τα 56 δισ. δολάρια, δείγμα ότι οι πωλήσεις της νέας σειράς iPhone 11 κινήθηκαν εντυπωσιακά στο τέταρτο τρίμηνο του 2019.

Το συμπέρασμα αυτό έρχεται να αναδείξει και η εταιρεία ερευνών Strategy Analytics, σύμφωνα με την οποία η Apple κατέκτησε για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια την πρώτη θέση μεταξύ των κατασκευαστών smartphone. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Strategy Analytics (μετράει τις αποστολές smartphone) η Apple πούλησε 70,7 εκατομμύρια συσκευές στο 4ο τρίμηνο, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 18,9%. Επίδοση, που έστω και σχετικά οριακά της χάρισε την πρώτη θέση, με τη δεύτερη Samsung να πετυχαίνει μερίδιο αγοράς 18,4% και πωλήσεις που πλησίασαν τα 69 εκατομμύρια συσκευές.

Στην τρίτη θέση συναντάμε την πληγωμένη (από τους αμερικανικούς περιορισμούς) Huawei, το ποσοστό της οποίας στην ίδια χρονική περίοδο υποχώρησε στο 15% και τις πωλήσεις να υποχωρούν στα 56 εκατομμύρια. Τέταρτη αναδείχθηκε η Xiaomi με μερίδιο αγοράς 8,8%, ενώ στην πέμπτη θέση συναντάμε την Oppo, το μερίδιο της οποίας ανήλθε στο 8,1%.

Σύμφωνα με τη Strategy Analytics στη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2019 οι αποστολές smartphone υποχώρησαν οριακά σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018, φθάνοντας τα 374,5 εκατομμύρια τεμάχια (από 376 εκατομμύρια στο ίδιο τρίμηνο του 2018).

 

Πρώτη θέση για τη Samsung στο σύνολο του 2019

Οι πωλήσεις του τέταρτου τριμήνου μας δίνουν πλέον και μια ολοκληρωμένη εικόνα για το σύνολο του 2019, στη διάρκεια του οποίου πουλήθηκαν 1,41 δισ. συσκευές, επίδοση που είναι λίγο μικρότερη από το 2018 όταν και οι πωλήσεις κυμάνθηκαν στα 1,43 δισ. τεμάχια.

Η αλλαγή σκυτάλης στο τέταρτο τρίμηνο δεν κατάφερε πάντως να αλλάξει τις ισορροπίες στο σύνολο της χρονιάς, με τη Samsung να κατακτά και πάλι την κορυφή στα μερίδια αγοράς, εμφανίζοντας μάλιστα και μια οριακή άνοδο. Συγκεκριμένα, το μερίδιο της κορεατικής εταιρείας στο 2019 έφθασε το 20,9% (από 20,4% το 2018) με τις πωλήσεις της να ξεπερνούν 295 εκατομμύρια τεμάχια. Στη δεύτερη θέση συναντάμε τη Huawei με ανεβασμένο μερίδιο που έφθασε το 17%. Ωστόσο, λόγω των αμερικανικών περιορισμών οι αριθμοί των επιμέρους επιδόσεων ανά τρίμηνο μας δείχνουν ότι το 2019 για τη Huawei χωρίζεται σε δύο μέρη. Σε ένα πρώτο εξάμηνο με εντυπωσιακό ρυθμό ανάπτυξης και σε ένα δεύτερο εξάμηνο (όταν και ξεκινούν οι επιπτώσεις των αποφάσεων) που οι επιδόσεις υποχωρούν, κυρίως στα ανώτερα στρώματα. Στο σύνολο της χρονιάς η Huawei πούλησε 240,5 εκατομμύρια συσκευές.  

Στην τρίτη θέση συναντάμε την Apple με το μερίδιο αγοράς της να υποχωρεί (οριακά σε σχέση με το 2018) στο 14%. Υποχώρηση που ενδεχομένως να ήταν ακόμα μεγαλύτερη αν δεν είχαν τόσο μεγάλη εμπορική επιτυχία τα νέα iPhone στο πιο δυνατό τέταρτο τρίμηνο της χρονιάς. Στο σύνολο του 2019 η αμερικανική εταιρεία πούλησε 197,4 εκατομμύρια τεμάχια.

Στην τέταρτη και πέμπτη θέση συναντάμε και πάλι τις Xiaomi και Oppo, με μερίδια αγοράς αντίστοιχα με εκείνα που πέτυχαν οι εταιρείες στο τέταρτο τρίμηνο. Ειδικότερα, το μερίδιο αγοράς της Xiaomi στο σύνολο του 2019 ανέβηκε στο 8,8% (από 8,3% το 2018) με τις πωλήσεις της να πλησιάζουν τα 125 εκατομμύρια συσκευές. Από την άλλη πλευρά το μερίδιο αγοράς της Oppo εμφανίζει μια εντυπωσιακή σταθερότητα. Όπως προαναφέραμε, στο τέταρτο τρίμηνο το μερίδιό της ήταν 8,1%, ενώ ίδια ακριβώς ήταν και η επίδοσή της στο σύνολο της χρονιάς, με την εταιρεία να παρουσιάζει 0% ρυθμό ανάπτυξης, αφού και το 2018 ήταν ακριβώς ίδιο το ποσοστό της.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τους πίνακες με τις επιδόσεις των εταιρειών και του συνόλου της αγοράς των smartphones

Πηγή: Strategy Analytics

SMARTPHONES,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home