Καθρέφτης των συναισθημάτων ενός έθνους το Twitter

Deasy @ 17.04.2012
Καθρέφτης των συναισθημάτων ενός έθνους το Twitter

Στο παρελθόν είχαμε αναφερθεί σε ερευνητικές προσπάθειες, οι οποίες σε ένα βαθμό χαρακτήριζαν το Twitter ως θερμόμετρο της προσωπικής μας διάθεσης. Κλείνοντας τότε το κείμενο είχαμε πει τότε ότι το δημοφιλές social network δεν αποκλείεται στο μέλλον να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο για τους κοινωνιολόγους οι οποίοι θα μπορούσαν να μελετούν αντιδράσεις μιας κοινωνίας σε σημαντικά ζητήματα. 

Και μια νέα εφαρμογή, από την Αγγλία αυτή τη φορά έρχεται να επιβεβαιώσει εκείνο το συμπέρασμα. Ειδικότερα, όπως διαβάσαμε αρχικά στο newsdom.gr και ακολούθως σε άλλα διεθνή μέσα, μια επιστημονική ανάλυση του Πανεπιστημίου του Bristol δείχνει ότι το επίπεδο του θυμού στο Twitter παρουσίαζε σταδιακή και συνεχόμενη άνοδο από τον Οκτώβριο του 2010 μέχρι και το περυσινό καλοκαίρι, όταν και ξέσπασαν οι ταραχές στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η εφαρμογή που ανέπτυξε η ερευνητική ομάδα (στην οποία συμμετέχει και ένας Έλληνας, ο κ. Βασίλης Λάμπος) ονομάζεται Mood of Nation και ανέλυσε το συναισθηματικό περιεχόμενο 484 εκατ. tweets από τον Ιούλιο του 2009 έως και τον Ιανουάριο του 2012, οργανώνοντάς το σε τέσσερις βασικές κατηγορίες (χαρά, φόβο, θυμό και θλίψη) με στόχο να δουν κατά πόσο συγκεκριμένα γεγονότα αντικατοπτρίζονται στα συναισθήματα ενός ολόκληρου έθνους στο Twitter. Όσον αφορά τις ταραχές στην Αγγλία, ο Οκτώβριος του 2010, όταν και άρχισε να ανεβαίνει το «θερμόμετρο του φόβου και του θυμού» στο Twitter, ήταν ο μήνας στον οποίο ανακοινώθηκαν μέτρα περικοπών λόγω της ύφεσης.

Όπως υποστηρίζουν τα μέλη της ερευνητικής ομάδας, η ανάλυση συνδέει και άλλα περιστατικά με τις μεταπτώσεις στο κοινό αίσθημα των Άγγλων, όπως αυτό αντικατοπτριζόταν στο Twitter. Ειδικότερα, στην διαδρομή προς το γάμο του πρίγκιπα William και της Kate Middleton τον Απρίλιο του 2011 φαίνεται ότι υπήρξε μια ύφεση στο θυμό και το φόβο, στοιχείο που δείχνει ότι ο βασιλικός γάμος λειτούργησε σε ένα βαθμό ως ηρεμιστικό για την αγγλική κοινωνία. Αμέσως μετά μέχρι και τον Αύγουστο του 2011 το «θερμόμετρο» ανέβηκε απότομα.

Τέλος, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, αντίστοιχες επιπτώσεις στη διάθεση έχουν και ετήσια γεγονότα, όπως τα Χριστούγεννα, η Πρωτοχρονιά, η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου κ.α. στις οποίες και εμφανίζεται απότομη μεταβολή των συναισθημάτων.

Η ερευνητική ομάδα έχει θέσει τα ευρύματά της στη διάθεση των κοινωνιολόγων, εκφράζοντας την αισιοδοξία ότι η εφαρμογή τους θα μπορεί να προβλέψει στο μέλλον  κοινωνικές εκρήξεις πριν αυτές συμβούν.

TWITTER,ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ,TWITTER,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home