busyπαρακαλώ περιμένετε...
ΔΙΑΒΑΣΕ ΓΙΑ
NEWSLETTER
newsletter
Το email σου εδώ!
budy παρακαλώ περιμένετε...
POLL
Πόσο συχνά αγοράζεις online;

Πόσο συχνά αγοράζεις online;

busy παρακαλώ περιμένετε...

 

 

 

 

TAGS
UNPLUGGED
Ένα μέιλ, μέιλ πικραμένο

Ένα μέιλ, μέιλ πικραμένο

Προ ημερών είχα μια κουβέντα με τον αδερφό μου ο οποίος, όπως και πολύς κόσμος που ξέρω, μηδέ του αδερφού του εξαιρουμένου, έχει μια σχέση αγάπης-μίσους με το Facebook. Καθώς στη δική του περίπτωση, το δεύτερο μισό του διδύμου είναι λίγο πιο έντονο από το πρώτο, συχνά οδηγεί σε μια κάπως περιορισμένη εκτίμηση του Μεγάλου Μπλε Δικτύου οπότε εκείνη την ημέρα του εξέθετα την άποψή μου, την οποία είχα γράψει και εδώ πρόσφατα σχετικά με το πόσο αξιοθαύμαστο είναι το επίτευγμα του Μαρκ Ζάκερμπεργκ και της ομάδας του.

“Ποια υπηρεσία κατάφερε να φτάσει μια τέτοια χρηστική βάση σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα καλύπτοντας τόσες πολλές πολιτισμικές διαφορές και προσφέροντας κάτι τόσο άχρηστο; ” έλεγα στον αδερφό μου (όπως ακριβώς έγραφα και στο κείμενό μου) όμως στην πραγματικότητα, αν αφαιρέσει κανείς το τελευταίο κομμάτι, το “και προσφέροντας κάτι τόσο άχρηστο”, υπάρχει μια υπηρεσία η οποία είναι μεγαλύτερη από το Facebook –για την ακρίβεια, όπως υπενθυμίζει το σχετικό προχθεσινό κείμενο του “Wired”, είναι μεγαλύτερο από το ίδιο το Ίντερνετ αφού καλύπτει ακόμα και ανθρώπους άλλων δικτύων, εκτός Ίντερνετ. Όπως ίσως μαντέψατε, πρόκειται για το e-mail.

3,7 δισεκατομμύρια χρήστες, στέλνουν 269 δισεκατομμύρια μέιλ κάθε μέρα, λέει το άρθρο και παρότι οι “νέες” (τα εισαγωγικά είναι αναγκαία καθώς πλέον δεν είναι νέες!) εταιρείες προσπαθούν να το καταργήσουν με τις εφαρμογές μηνυμάτων τους, η παλιότερη εφαρμογή του Ίντερνετ παραμένει δημοφιλέστατη, συνδέει τους πάντες και τη διαθέτουν οι πάντες –πότε ήταν η τελευταία φορά που είδατε κάρτα που να μην περιλαμβάνει διεύθυνση e-mail κάτω από τον αριθμό τηλεφώνου; Ακόμα και κάρτα τεχνοφοβικού που συνήθως αισθάνεται αναγκασμένος να την επισημάνει με κάποιο σχόλιο που δηλώνει την παραίτησή του στο έλεος των θεών της τεχνολογίας.

Το αφιέρωμα του “Wired” αναφέρεται σε εταιρείες/εφαρμογές όπως οι Superhuman ή η  EasilyDo/Edison που προσπαθούν να κάνουν το μέιλ μας πιο εύχρηστο και πιο λειτουργικό –προσωπικά κράτησα ως πιο ενδιαφέρον το κομμάτι που αναφέρεται στις προσπάθειες της ίδιας της Google και άλλων εταιρειών να βελτιώσουν το Gmail: όντας ένας από τα 1,2 δις ανθρώπων που στηρίζονται (κυρίως) σ’ αυτό για την επικοινωνία τους, το θέμα με αφορά άμεσα! Και ναι, δεν μπορώ παρά να εντυπωσιαστώ από το γεγονός ότι 1,2 δις άνθρωποι χρησιμοποιούν κάτι που όταν ξεκίνησε, την πρωταπριλιά του 2004, πολλοί δεν το πήραμε στα σοβαρά. “Μα η Eudora/το Outlook κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους –ποιος χρειάζεται web mail;” αναρωτιούνταν πολλοί. Τώρα ξέρουμε!

Σχεδόν ακριβώς 40 χρόνια μετά το RFC 733 που περιγράφει το πρότυπο για τα γραπτά μηνύματα του δικτύου ARPA (αυτού που σήμερα λέμε “Ίντερνετ”) - ναι, η συγκεκριμένη επέτειος ήταν η αφορμή για να γράψω κάτι ακόμα για την εφαρμογή που χρησιμοποιώ αδιάλειπτα επί σχεδόν 25 χρόνια και, υποπτεύομαι και για το κείμενο στο “Wired”- το μέιλ διατηρεί ένα ακόμα πολύ γοητευτικό στοιχείο: είναι απολύτως ανοιχτό από πλευράς κώδικα και προτύπων οπότε όποιος θέλει μπορεί να κάνει ό,τι θέλει μ’ αυτό. Και σε μια εποχή που όλο και περισσότερες υπηρεσίες του Δικτύου περνούν στα χέρια των εταιρειών, μια τέτοια επιστροφή στο παλιό, άναρχο Ίντερνετ είναι εξαιρετικά ανακουφιστική!

Topics: INTERNET
Tags: WEB, EMAIL
COMMENTS
TOP BRANDS