Καταλαβαίνεις τι πας να σχολιάσεις;

Καταλαβαίνεις τι πας να σχολιάσεις;

Το είχα διαβάσει στον “Independent” πριν από κάμποσο καιρό όμως για κάποιον λόγο αμέλησα να γράψω γι αυτό παρότι μου φάνηκε ταυτόχρονα κάτι πολύ αστείο και πολύ σοβαρό. Πρόκειται για το δημόσιο τηλεοπτικό δίκτυο της Νορβηγίας NRK το οποίο αντί για τη γνωστή απόδειξη ότι δεν είναι μποτ θα ζητάει από τους επισκέπτες του σάιτ του που θέλουν να σχολιάσουν ένα άρθρο να αποδείξουν ότι κατάλαβαν περί τίνος πρόκειται.

Από ό,τι λέει το δημοσίευμα του “Independent” (και οι υπεύθυνοι του νορβηγικού σάιτ), η απόδειξη θα είναι με τη μορφή ενός σύντομου τεστ: ο χρήστης θα καλείται να απαντήσει σε κάποιες ερωτήσεις σχετικές με το άρθρο και όταν το κάνει επαρκώς (και έχουν περάσει και λίγος χρόνος ώστε τυχόν ενστικτώδεις αντιδράσεις να έχουν αμβλυνθεί) τότε θα μπορέσει να σχολιάσει. Οι δημιουργοί του σάιτ και εμπνευστές της ιδέας θεωρούν ότι λίγη περισσότερη κατανόηση μπορεί να οδηγήσει σε κάπως πιο ψύχραιμες αντιδράσεις και εκδηλώσεις.

Υποθέτω ότι θα πρέπει να περάσει λίγος χρόνος για να δούμε αν το εγχείρημα θα πετύχει –κάποιοι θα μπορούσαν να υποστηρίξουν ότι το φίλτρο θα εξαγριώσει τους θερμοκέφαλους και θα τους κάνει να εκφραστούν ακόμα πιο ακραία όταν θα το έχουν ξεπεράσει. Προσωπικά πιστεύω ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι ένα μέρος του κοινού του σάιτ θα φύγει και ότι δε θα πρόκειται απαραίτητα για αυτούς που οι δημιουργοί του θα ήθελαν να κρατήσουν μακριά. Όπως συμβαίνει με κάθε μέτρο ασφάλειας, οι αθώοι συχνά ενοχλούνται περισσότερο από τους ένοχους ακόμα και αν καταλαβαίνουν την αναγκαιότητά του.

Παρόλα αυτά, και όπως έγραψα παραπάνω βρίσκω την ιδέα πολύ καλή. Όχι μόνο για τους λόγους που αναφέρουν οι δημιουργοί της αλλά και επειδή αξιοποιεί την δυνατότητα άμεσης αμφίδρομης επικοινωνίας που προσφέρει το συγκεκριμένο μέσο έναντι οποιουδήποτε άλλου και την οποία όλοι κατά καιρούς επικαλούμαστε. Αν τα ΜΜΕ στον ψηφιακό κόσμο έχουν ένα πλεονέκτημα έναντι αυτών στον πραγματικό, αυτό δεν είναι η “δημοσιογραφία των πολιτών” για την οποία γκρίνιαζε τις προάλλες –και δικαίως, τουλάχιστον και για τη δική μου αντίληψη πραγμάτων- ο Νίκος. Είναι η δυνατότητα να πάνε τον καταναλωτή τους ένα βήμα παραπέρα. Και αυτό θα γίνει με το να τον αναγκάσουν να σκεφτεί πριν δράσει.

 

WEB,ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ,ΝΟΡΒΗΓΙΑ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home