busyπαρακαλώ περιμένετε...
NEWSLETTER
newsletter
Το email σου εδώ!
budy παρακαλώ περιμένετε...
POLL
Πόσο συχνά αγοράζεις online;

Πόσο συχνά αγοράζεις online;

busy παρακαλώ περιμένετε...

 

 

 

 

TAGS
UNPLUGGED
Θάνατος στο Facebook –ξανά!
Φωτογραφία: mkhmarketing (Flickr)

Θάνατος στο Facebook –ξανά!

Σε πόλεμο κατά του Facebook έχει επιδοθεί ο Τζακ Μορς, μια πρόσφατη προσθήκη στο δυναμικό του “Mashable”. Αρχικά με το κείμενό του “Ήρθε η ώρα να απομακρύνετε το Facebook από τη ζωή σας” και μετά με το “Η ζωή μετά τη διαγραφή του Facebook είναι εύκολη. Σας δίνουμε τον λόγο μας”, ο κ. Μορς προσπαθεί να μας πείσει να διακόψουμε τη σχέση μας με το Μεγάλο Μπλε Δίκτυο. Για το καλό μας, βεβαίως.

Οι λόγοι που επικαλείται είναι αυτοί που εύκολα φαντάζεται κανείς: οι φούσκες που μας απομονώνουν από την πραγματικότητα, το πόσο ανήθικη εταιρεία είναι η Facebook όπως αυτό προκύπτει από το πώς αντιμετωπίζει τους χρήστες της, το ξεσκαρτάρισμα της κοινωνικής μας ζωής... Και ο αντίλογος είναι ότι αν ξεφύγουμε από τα δίχτυα του Μαρκ Ζάκερμπεργκ, δε θα χάσουμε ούτε την κοινωνική μας ζωή (γιατί υπάρχει και το email), ούτε την ενημέρωσή μας (γιατί υπάρχει και το Twitter).

Ομολογώ ότι δεν έχω ιδέα γιατί ο κ. Μορς αποφάσισε να τα βάλει με τη Facebook –και δεν το λέω αυτό επειδή δεν αναγνωρίζω ως προβληματικά τα παραπάνω αλλά επειδή είναι γνωστά από χρόνια και όσοι χρησιμοποιούμε τη συγκεκριμένη υπηρεσία τα ξέρουμε και προσπαθούμε να τα παρακάμψουμε (επιτυχώς ή ανεπιτυχώς). Επειδή όπως συμβαίνει με κάθε τι, αυτό που παίρνουμε από τη χρήση της, είναι περισσότερο από αυτό που χάνουμε ή που θα χάσουμε αν τη διακόψουμε.

Όπως είχα γράψει και προ καιρού εχώ εντυπωσιαστεί από το πόσο λίγο χρησιμοποιώ τα τελευταία χρόνια το email μου για οτιδήποτε δε σχετίζεται με τη δουλειά μου –ο λόγος που έχω εντυπωσιαστεί είναι επειδή από τότε που άρχισα να χρησιμοποιώ το Δίκτυο, θεωρούσα ότι το email είναι και θα είναι το απόλυτο “killer app” (ναι, κάποτε αυτή η έκφραση χρησιμοποιούταν πολύ) –θυμάται κανείς το “ Accessing The Internet By E-mail”;

Θεωρητικά μιλώντας, ναι, φεύγοντας από το Facebook μπορούμε να συνεχίσουμε την επικοινωνία μας με άλλα μέσα με πρώτο και κύριο το email. Θεωρητικά όμως, γιατί πρακτικά, η ανταλλαγή μηνυμάτων μέσω Facebook/Messenger έχει κάνει την επικοινωνία μας και πολύ πιο άμεση και πολύ πιο ταιριαστή στις ανάγκες μας: μηνύματα των λίγων λέξεων καλύπτουν τις “εύκολες” ανάγκες και ολόκληρα κατεβατά τις πιο “δύσκολες” –παρότι ως κάποια εποχή το ίδιο γινόταν και με το μέιλ, ειδικά ως προς τις πρώτες, τα μηνύματα είναι πολύ πιο αποτελεσματικά. Και δε χρειάζεται να αλλάξει κανείς περιβάλλον/εφαρμογή για να περάσει από τα σύντομα στα εκτενή.

Για μια ακόμα φορά, και πάντα μιλώντας από τη θέση του ανθρώπου που δεν συγκαταλέγεται στους φανατικούς οπαδούς ούτε του Facebook, ούτε της εταιρείας που βρίσκεται πίσω του, θα καταλήξω στο ότι το πρόβλημα δεν είναι –και δεν μπορεί να είναι- σε μια ονλάιν υπηρεσία, όποια και αν είναι αυτή. Αν το Facebook δε λειτουργεί όπως θα θέλαμε, ας κάνουμε ό,τι μπορούμε για να το αλλάξουμε ή ας φτιάξουμε κάτι που να μπει στη θέση του. Η επιστροφή στο παρελθόν σπάνια είναι η καλύτερη απάντηση –όποια και αν είναι η ερώτηση.

Topics: CYBERCULTURE
Brands: FACEBOOK
COMMENTS
TOP BRANDS