busyπαρακαλώ περιμένετε...
ΔΙΑΒΑΣΕ ΓΙΑ
NEWSLETTER
newsletter
Το email σου εδώ!
budy παρακαλώ περιμένετε...
POLL
Πόσο συχνά αγοράζεις online;

Πόσο συχνά αγοράζεις online;

busy παρακαλώ περιμένετε...

 

 

 

 

TAGS
UNPLUGGED
Επαρχιωτισμός

Επαρχιωτισμός

(με αφορμή τη διαφήμιση της Apple)

Μια ακόμα έκφανση του φαινομένου για το οποίο έχω γράψει επανειλημμένα (με τελευταία φορά την προηγούμενη εβδομάδα) εμφανίστηκε στο Δίκτυο τις τελευταίες ημέρες –αυτή τη φορά το θέμα αγγίζει περισσότερο τους Έλληνες καθώς πρόκειται για τη νέα διαφήμιση της Apple η οποία γυρίστηκε στην Ελλάδα. Όσοι δεν έχουν δει ακόμα το βίντεο μπορούν να το δουν εδώ ενώ για όσους βαριούνται, πρόκειται για ένα διαφημιστικό του Portrait mode του iPhone 7 Plus το οποίο διαδραματίζεται σε ένα χωριό στην Ελλάδα με τους κατοίκους του χωριού να εντυπωσιάζονται από τις φωτογραφίες που τραβάει με το τηλέφωνό της μια κοπέλα που επισκέπτεται τη γιαγιά της που ζει εκεί.

 

Η ίδια η διαφήμιση είναι καλή, κακή ή μέτρια, αναλόγως πώς βλέπει κανείς τα πράγματα –είναι βεβαίως καλογυρισμένη, γρήγορη και δεδομένου ότι απευθύνεται σε ένα κοινό που μάλλον δεν είναι πολύ εξοικειωμένο με την Ελλάδα και δη με την επαρχία της, διαθέτει τον απαιτούμενο εξωτισμό για να την κάνει έστω και κάπως πετυχημένη. Προσωπικά τη βρήκα μάλλον αδιάφορη όμως όπως επίσης έχω γράψει επανειλημμένα, δε συγκαταλέγομαι μεταξύ των φανατικών θιασωτών ούτε της Apple ούτε, εδώ που τα λέμε, της διαφήμισης οπότε σίγουρα δεν είμαι το κοινό στο οποίο στοχεύει η εταιρεία.

Φαίνεται ωστόσο ότι το μη εξοικειωμένο με την Ελλάδα κοινό (ή έστω ένα μέρος του όπως πιστοποιείται από το σχετικό θέμα του “The Verge”) εξέλαβε τη διαφήμιση σαν έμμεσα προσβλητική για τους Έλληνες. Όπως λέει ο συντάκτης “Μια νεαρή επιστρέφει στην πατρίδα της και εντυπωσιάζει τους ντόπιους με την ‘πρακτικά μαγική’ συσκευή της. Λες και κανένας εκεί δεν έχει ξαναδεί smartphone ως τότε”. Από τα γραφόμενά του, ο συντάκτης του άρθρου Άντριου Λίπτακ θεωρεί αδιανόητο να ισχύει κάτι τέτοιο εν έτει 2017. Και ενδεχομένως να είναι έτσι για έναν (κατά την εκτίμησή μου) 30χρονο Αμερικανό που όπως και οι περισσότεροι συμπατριώτες του θεωρεί ότι οι ΗΠΑ είναι όλος ο κόσμος.

Ατυχώς για τον κ. Λίπτακ, υπάρχουν όντως μέρη του κόσμου στα οποία οι άνθρωποι δεν έχουν δει ακόμα smartphones –έχοντας κάποια αίσθηση της ελληνικής επαρχίας, δε θα δυσκολευόμουν να πιστέψω ότι κάποια τέτοια μέρη βρίσκονται και εντός της ελληνικής επικράτειας. Αυτό που βρίσκω πιο ενοχλητικό είναι ότι ο συγκεκριμένος αρθρογράφος είναι κατά σπουδή ιστορικός και περιστασιακός καθηγητής πανεπιστημίου, συνεπώς θα όφειλε να έχει μια πιο ώριμη αντίληψη σχετικά με τον κόσμο πέρα από το “The Verge”. Μια τέτοια περιορισμένη εικόνα του κόσμου υποτίθεται ότι ήρθε να καταπολεμήσει το Internet και είναι κρίμα να βλέπει κανείς ότι σχεδόν μισό αιώνα μετά, ακόμα και κατά τεκμήριο μορφωμένοι άνθρωποι εξακολουθούν να τη συμμερίζονται.

Topics: CYBERCULTURE
Brands: APPLE
COMMENTS
TOP BRANDS