busyπαρακαλώ περιμένετε...
NEWSLETTER
newsletter
Το email σου εδώ!
budy παρακαλώ περιμένετε...
POLL
Πόσο συχνά αγοράζεις online;

Πόσο συχνά αγοράζεις online;

busy παρακαλώ περιμένετε...

 

 

 

 

TAGS
UNPLUGGED
Και αν συμβεί και στην Google;

Και αν συμβεί και στην Google;

Από τα διάφορα νούμερα που παρουσιάζει το άρθρο του Τζάστιν Τσόι που δημοσιεύτηκε στο “Techcrunch” το καλοκαίρι που πέρασε, αυτό που αναφέρεται στις αναζητήσεις που γίνονται κάθε μήνα στην Google μέσω κινητών είναι αυτό που δικαιώνει και τον τίτλο του άρθρου: “Η Google δεν είναι ασφαλής από τη μοίρα της Yahoo”. Ποιο είναι αυτό το νούμερο; Ότι από το 2012 ως σήμερα, γίνονται μεν 100 δις αναζητήσεις κάθε μήνα όμως ο αριθμός αυτός παραμένει στάσιμος και αντιστοιχεί σε μια αναζήτηση ανά κινητό ανά ημέρα –αντίστοιχα, οι χρήστες του Μεγάλου Μπλε Δικτύου μένουν επάνω του για 50 λεπτά την ημέρα.

Στο κλείσιμο της χρονιάς βρίσκω ότι το θέμα της Yahoo είναι ένα από τα δύο συναρπαστικότερα –το άλλο είναι αυτό των ψευδών ειδήσεων όμως σ’ αυτό αναφέρθηκα αρκετές φορές τους τελευταίους μήνες. Κάποιοι ίσως θεωρήσουν ότι ο λόγος που το βρίσκω συναρπαστικό είναι κυρίως συναισθηματικός (δεν έχω κρύψει ποτέ ότι ήμουν φαν του Yahoo από τότε που ήταν “το” και όχι “η” και που στο τέλος του είχε και ένα θαυμαστικό) όμως δεν είναι μόνο αυτό. Όπως και ο Τζάστιν Τσόι, αναρωτιέμαι αν σε μερικά χρόνια δε θα συζητάμε για κάποια άλλη μεγάλη εταιρεία (και η Google έχει πολλές πιθανότητες να είναι η εταιρεία αυτή) με τον ίδιο τρόπο που μιλάμε σήμερα για τη Yahoo.

Η Yahoo ήταν στα τέλη της δεκαετίας του 1990 τόσο μεγάλη που θα μπορούσε, αν οι δημιουργοί/επικεφαλής της είχαν λίγο πιο διορατική ματιά, να είχε αγοράσει και δη σχετικά φθηνά την εταιρεία τις υπηρεσίες αναζήτησης χρησιμοποιούσε, μια νεότευκτη εταιρεία από το Μένλο Παρκ που λεγόταν “Google”. Μόλις 16 χρόνια μετά, η αξία της έπεσε από τα 125 δις δολάρια στα 4,83 και αν συνεχιστούν να αποκαλύπτονται εισβολές και διαρροές προσωπικών δεδομένων ενδέχεται το ποσό να πέσει κι άλλο. Και ναι, τα 125 δις ήταν “valuation” και όχι πραγματική αξία όμως με τα δεδομένα της εποχής, κανείς δε δυσκολεύτηκε να θεωρήσει ότι η διαφορά μεταξύ των δύο δεν ήταν και τόσο μεγάλη.

Πέρα από τον χρόνο παραμονής στη μηχανή αναζήτησης, ο κ. Τσόι αναλύει στο άρθρο του μια σειρά από άλλες παραμέτρους όπως οι αλλαγές στο τοπίο της διαφήμισης ή στο engagement για να καταλήξει ότι η Google δεν είναι τόσο μεγάλη ώστε να είναι άτρωτη –ταυτόχρονα της αναγνωρίζει μεγαλύτερη διορατικότητα από αυτή που είχε η Yahoo των Φάιλο και Γιανγκ και αυτό σίγουρα μπορεί να επηρεάσει τη μελλοντική της πορεία θετικά. Ωστόσο, καθώς η δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα οδεύει προς το τέλος της και καθώς η αγορά του Internet δείχνει με κάθε ευκαιρία ότι οι ανατροπές είναι οργανικό της μέρος, ίσως όντως θα πρέπει να έχουμε τον νου μας ακόμα και για κάτι τέτοιο. Το Δίκτυο υπήρχε και πριν την Google οπότε πιθανότατα θα υπάρξει και μετά από αυτή.

Topics: B2B
Brands: GOOGLE
Tags: YAHOO, WEB
COMMENTS
TOP BRANDS