busyπαρακαλώ περιμένετε...
NEWSLETTER
newsletter
Το email σου εδώ!
budy παρακαλώ περιμένετε...
POLL
Πόσο συχνά αγοράζεις online;

Πόσο συχνά αγοράζεις online;

busy παρακαλώ περιμένετε...

 

 

 

 

TAGS
UNPLUGGED
Δοκιμές για φιλτράρισμα των ψευδών ειδήσεων από το Facebook
Φωτογραφία: mkhmarketing (Flickr)

Δοκιμές για φιλτράρισμα των ψευδών ειδήσεων από το Facebook

Έχω την εντύπωση ότι κάποιοι αναγνώστες θα μου προσάψουν εμμονή: ήδη έχω αναφερθεί στο θέμα έξι φορές όμως πραγματικά πιστεύω ότι η διασπορά ψευδών ειδήσεων είναι ένα από τα σημαντικότερα θέματα της χρονιάς που τελειώνει σε λιγότερο από έναν μήνα. Ή για να είμαι πιο ακριβής: η συνειδητοποίηση της έκτασης στην οποία μπορεί να φτάσει η διασπορά ψευδών ειδήσεων, ειδικά όταν ένα μεγάλο μέρος του Internet είναι πλέον ιδιωτικό –ναι, αναφέρομαι στο Μεγάλο Μπλε Όνειρο του Μαρκ Ζάκερμπεργκ.

Ο οποίος, παρεμπιπτόντως (και αυτή είναι η αφορμή για το κείμενο που διαβάζετε αυτή τη στιγμή) μάλλον τελικά πείσθηκε ότι κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειό του και, σύμφωνα τουλάχιστον με το “Techcrunch” ξεκίνησε ένα δοκιμαστικό flagging σε αναρτήσεις που προέρχονται από και/ή παραπέμπουν σε αμφιλεγόμενες πηγές. Κατά το σάιτ, λίγοι είναι αυτοί που βλέπουν τις προειδοποιήσεις ήδη όμως έχουν τη μορφή μιας ροζ-κόκκινης μπάρας που μπαίνει πάνω από το αντικείμενο που γίνεται share/post και που περιλαμβάνει τις λέξεις “Το website αυτό δεν είναι αξιόπιστη πηγή ειδήσεων. Αιτιολογία: έπεται ταξινόμηση”.

Το δεύτερο μέρος, το περί ταξινόμησης μάλλον θα πρέπει να αποδοθεί στα προβλήματα κάθε δοκιμαστικής υπηρεσίας. Όμως μάλλον το ίδιο θα πρέπει να γίνει και με το πρώτο μέρος καθώς ένα από τα ποστ στα οποία δοκιμάστηκε είναι μεν από σάιτ αμφίβολης αξιοπιστίας όμως αναφέρεται σε είδηση που είναι πραγματική.  Με άλλα λόγια, σε πρώτη φάση τουλάχιστον, το Μένλο Παρκ δοκιμάζει να μπλοκάρει ολόκληρα σάιτ και όχι συγκεκριμένες ειδήσεις. Και παρότι κάτι τέτοιο είναι, προφανώς, ευκολότερο, μάλλον δεν πρόκειται να του χαρίσει πολλές ευνοϊκές κριτικές.

Όταν έχει κανείς το μέγεθος (και τις δυνατότητες) του Facebook, η λύση δεν μπορεί να είναι του τύπου “πονάει κεφάλι, κόψει κεφάλι” –ιδιαίτερα όταν η εταιρεία έχει αποδείξει ότι είναι διατεθειμένη να τελειοποιεί ένα από τα κύρια εργαλεία της (ναι, τον περιβόητο αλγόριθμο βάσει του οποίου εμφανίζονται πράγματα στο news feed μας) με τη μανία παραδοσιακού ιάπωνα καλλιγράφου. Αφού οι επικεφαλής της εταιρείας αποδέχτηκαν ότι το πρόβλημα υπάρχει, καλά θα κάνουν να προχωρήσουν στην επίλυσή του με έναν τρόπο αντάξιο του “οράματός” τους. Καλές οι ιδέες περί “σύνδεσης των πάντων” όμως αν στην πραγματικότητα αυτό σημαίνει “έκθεση των πάντων στις ίδιες ανοησίες”, μάλλον θα πρέπει να αλλάξουμε Internet.

COMMENTS
TOP BRANDS