Αλλαγή πλεύσης για το Snapchat

Αλλαγή πλεύσης για το Snapchat

“Snapchat” σημαίνει “τώρα”, “αυτή τη στιγμή”, “ήρθε και πέρασε”, έτσι δεν είναι; Από τη στιγμή που ξεκίνησε, ως τη στιγμή που απέρριψε την πρόταση εξαγοράς της Facebook για τρία δις δολάρια, ως τώρα που (φέρεται να) διαθέτει 150 εκατομμύρια χρήστες και να αξίζει περί τα 18 δις, η εταιρεία είχε σαν σημαία της την ιδέα του εφήμερου και με αυτήν κατάφερε να αλώσει τις προτιμήσεις της μεγάλης πλειονότητας των τινέιτζερ των ΗΠΑ. Συνεπώς, προς τι τα “Memories” τα οποία μας ανακοίνωσε περήφανη εχθές; Γιατί αν καταλαβαίνω καλά, από το κείμενο και από το σχετικό βίντεο, όταν ένα “Snap” ή ένα “Story” αποθηκεύεται ως “Memory” παύει να είναι στιγμιαίο. Αυτό σημαίνει ότι το Snapchat παύει να είναι το Snapchat;

 

Κατά μια έννοια, ναι. Αν συνδυάσει κανείς τις εικόνες από το βίντεο (όπου το 20-κάτι ζευγάρι χρησιμοποιεί τα “Memories” για να δείξει στους γονείς του ενός από τους δύο πώς πέρασαν στη Χαβάη) με τα προχθεσινά ανανεωμένα στατιστικά χρήσης της εφαρμογής όπως τα καταγράφει η “Wall Street Journal” προχθές, η εικόνα που αναδεικνύεται είναι ότι το κοινό του Snapchat είναι πλέον πολύ ενήλικο για να αρκείται στο “ήρθε και πέρασε”. Αν το όλο χάιπ της εφαρμογής χτίστηκε γύρω από την ιδέα της μεταφοράς της εμπειρίας μεταξύ των “δικών μας” και αφήνοντας έξω τους “μεγάλους”, το βίντεο (στο οποίο άπαντες είναι “μεγάλοι”) και η πληροφορία ότι μεταξύ των αμερικανών κατόχων κινητού, το 14% των ηλικιών άνω των 35 πλέον τη χρησιμοποιούν (τρία χρόνια πριν, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 2%) σηματοδοτεί την αλλαγή.

Και βεβαίως η Snapchat ευθυγραμμίζεται με την αγορά –όπως έκαναν πριν από αυτήν η Facebook και η Twitter (τον τελευταίο καιρό παίρνω τουλάχιστον ένα μήνυμα την εβδομάδα σχετικά με τις “business applications” του Μικρού Γαλάζιου Πουλιού και υποπτεύομαι δεν είμαι ο μόνος) και όπως θα κάνουν όλες οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο και θέλουν να μπουν στη λέσχη των μεγάλων. Οι έφηβοι είναι καλοί για να δημιουργήσεις θόρυβο όμως αν θέλεις να επαληθευτεί έστω και κατά το μισό η αξιολόγησή σου των 18 δις (και ο μόνος τρόπος επαλήθευσης είναι όχι μόνο η είσοδος στο χρηματιστήριο αλλά και η πορεία της μετοχής σε βάθος χρόνου), αυτό σίγουρα δεν μπορεί να γίνει από αυτούς. Το “Memories” είναι η παραδοχή του Ίβαν Σπίγκελ ότι θέλει να κάτσει στο ίδιο τραπέζι με τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ –οι πιτσιρικάδες θα πρέπει να αναζητήσουν αλλού στέγη και κατά πάσα πιθανότητα θα το κάνουν το συντομότερο.

SNAPCHAT,ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home