busyπαρακαλώ περιμένετε...
NEWSLETTER
newsletter
Το email σου εδώ!
budy παρακαλώ περιμένετε...
POLL
Πόσο συχνά αγοράζεις online;

Πόσο συχνά αγοράζεις online;

busy παρακαλώ περιμένετε...

 

 

 

 

TAGS
UNPLUGGED
Ποιος πέθανε;

Ποιος πέθανε;

Και ως δια μαγείας ο Ρομέν Νιγιέ του “Techcrunch” μας ενημερώνει ότι οι ταμπλέτες πέθαναν, βασισμένος τόσο σ' αυτά που είδε στο Mobile World Congress στη Βαρκελώνη αλλά και στην προσωπική του εμπειρία. Μην έχοντας πάει στη Βαρκελώνη (είμαι σίγουρος ότι ο Φανούρης και ο Δημήτρης θα έχουν κάτι να πουν επί του θέματος) θα πρέπει για την επιβεβαίωση ή την απόρριψη της άποψής του να βασιστώ σ' αυτά που βλέπω γύρω μου σε μια χώρα που από ορισμένες απόψεις εξίσου αλλόκοτη ως προς τα τεχνολογικά με την Γαλλία, την ιδιαίτερη πατρίδα του εκλεκτού συναδέλφου από το “Techcrunch” αλλά που όταν πρόκειται για νέες συσκευές σίγουρα σπεύδει περισσότερο να τις υιοθετήσει. Και αυτό που βλέπω είναι το ακριβώς αντίθετο.

Οι ταμπλέτες πολλαπλασιάζονται στην Ιαπωνία περισσότερο από οτιδήποτε άλλο –το μόνο πράγμα που είδα να μπορεί να συγκριθεί μαζί τους είναι τα smartphones όμως έχω την αίσθηση ότι αυτά έπιασαν πλέον την οροφή τους. Οι ταμπλέτες αντίθετα δε δείχνουν ιδιαίτερη διάθεση να σταματούν και η τελευταία μου βόλτα σε ένα από τα μεγαλύτερα καταστήματα καταναλωτικών ηλεκτρονικών, μόλις χθες, το επιβεβαίωσε: αρχής γενομένης από τα τελευταία iPad, υπήρχαν αρκετοί πάγκοι με ταμπλέτες κάθε μεγέθους, ξεκινώντας από proprietary αναγνώστες και φτάνοντας στα Surface και στις εν Ιαπωνία απομιμήσεις τους, ενώ στα καταστήματα των ΄παρόχων κινητής τηλεφωνίας, έχουν σταθερή παρουσία που καλύπτει τουλάχιστον το 30% των προσφερόμενων συσκευών.

Δεν μπορώ να σκεφτώ ότι ο κ. Νιγιέ αγνοεί τα παραπάνω –ή ότι πέραν της Ιαπωνίας υπάρχει και η Κίνα ή η Κορέα στις οποίες, κρίνοντας τουλάχιστον από τις χιλιάδες κινέζους και κορεάτες τουρίστες που βλέπω καθημερινά εδώ, οι ταμπλέτες δείχνουν σε κάποιες περιπτώσεις να έχουν υποκαταστήσει ακόμα και τα ίδια τα κινητά. Και αν διαβάσει κανείς το άρθρο του προσεκτικά, θα δει ότι στην πραγματικότητα αναφέρεται στο ότι οι εταιρείες που παράγουν ταμπλέτες Android έχουν περιορίσει τα νέα τους μοντέλα. Αυτό δε σημαίνει ότι οι ταμπλέτες “πέθαναν” αλλά ότι οι καταναλωτές δεν τις ανανεώνουν τόσο συχνά –η λέξη-κλειδί εδώ είναι το “συχνά' καθώς η αγορά τεχνολογίας έχει παρασυρθεί στο να θεωρεί ότι η εξέλιξη μετριέται αποκλειστικά στις καινούριες προσφορές που αλλάζουν με αστραπιαία ταχύτητα.

Προσωπικά θα έλεγα ότι οι ταμπλέτες όχι μόνο δεν “πέθαναν” αλλά σε ορισμένα μέρη του κόσμου (και μιλάμε για μέρη με κάποιες χιλιάδες εκατομμύρια κατοίκους-καταναλωτές) βρίσκονται και στην καλύτερή τους στιγμή. Ίσως το ζητούμενο να είναι ο επαναπροσδιορισμός του τρόπου με τον οποίο βλέπουμε και αξιολογούμε τον κόσμο γύρω μας. Και πιο συγκεκριμένα, η συνειδητοποίηση ότι η εξέλιξη έχει περισσότερο να κάνει με τον τρόπο αφομοίωσης μιας τεχνολογίας και τις ουσιαστικές βελτιώσεις των προϊόντων τους παρά με την ταχύτητα προσφοράς και ζήτησης νέων μοντέλων –άλλωστε, πόσο μακριά μας έχει πάει ο υπέρ-καταναλωτισμός τα τελευταία 60 χρόνια;

 

Topics: CYBERCULTURE
COMMENTS
TOP BRANDS