3D TV: to be or not to be

Είμαι σίγουρος ότι πολλοί από εσάς είδατε το Avatar στο Cinema. Είτε από περιέργεια για το τι προσφέρει η 3D τεχνολογία, είτε επειδή είστε φίλοι του James Cameron και των ταινιών του. Πως σας φάνηκε; Είστε έτοιμοι να απολαύσετε το ίδιο τρισδιάστατο θέαμα και μέσα από το σαλόνι του σπιτιού σας;

Είναι γεγονός ότι η βιομηχανία του θεάματος και των καταναλωτικών ηλεκτρονικών (βλέπε τηλεόραση και όλα τα περιφερειακά της) ποντάρει πολλά στο 3D. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι πολλά μεγάλα δίκτυα του εξωτερικού έχουν ανακοινώσει την πρόθεσή τους να δουλέψουν πάνω στη συγκεκριμένη τεχνολογία και να προσφέρουν περιεχόμενο τριών διαστάσεων στο άμεσο μέλλον. Το έχει εξαγγείλει το National Geographic, το έχει ανακοινώσει το ESPN, γνωρίζουμε ότι στο επόμενο μουντιάλ η κάλυψή του θα γίνει και με αυτήν την τεχνολογία, μπορούμε να αντιληφθούμε επίσης ότι μετά την επιτυχία του Avatar του James Cameron θα ακολουθήσουν και νέες ταινίες που θα κάνουν χρήση του 3D.

Από την άλλη πλευρά, όπως έχει γίνει γνωστό από το πρώτο εξάμηνο του 2010 τα μεγάλα ονόματα της οικιακής ψυχαγωγίας (Sony, Panasonic, Samsung, LG κ.α.) θα αρχίσουν να προσφέρουν τις πρώτες συμβατές συσκευές, υποστηρίζοντας ενεργά αυτό το νέο trend. Μάλιστα, όπως έχει γίνει γνωστό, ακόμα και στην Ελλάδα, θα δούμε τις πρώτες συσκευές από τον ερχόμενο Απρίλιο, οι οποίες θα επιτρέπουν βέβαια και την κλασσική 2D προβολή.  

Ανέκαθεν η αγορά των καταναλωτικών συσκευών και όχι μόνο, χρειαζόταν κάποια καινούργια τεχνολογία για να της δώσει ώθηση. Ξεκινώντας από πολύ πίσω, τις ασπρόμαυρες τηλεοράσεις (δεν ξέρω αν κάποιο από εσάς τις προλάβατε) τις διαδέχτηκαν οι έγχρωμες, τις CRT (τα λεγόμενα κουτιά) τις οι Plasma και οι LCD, τώρα το νέο hype είναι οι LED και στο άμεσο μέλλον το ρόλο του «οδηγού» αναμένεται να πάρει το 3D. Όμως, σ’ αυτή τη νέα τάση, το ζήτημα ξεπερνάει την ευκρίνεια και την ποιότητα της εικόνας, καθώς και την αισθητική του σαλονιού μας και προτείνει επιπλέον μια συνολική αλλαγή της εμπειρίας μας από την τηλεόραση. Είμαστε σίγουροι ότι αυτό το «πείραμα» θα πετύχει;

Ας δούμε λοιπόν ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους θα μπορούσε:

Η περιέργεια: όπως όλοι πήγαμε στις κινηματογραφικές αίθουσες για να δούμε τι είναι αυτό το καινούργιο που προσφέρει το Avatar και τα τριασδιάστατα γραφικά του, είναι σίγουρο ότι έχουμε την ίδια περιέργεια για να απολαύσουμε την ίδια εμπειρία στο σαλόνι μας.

Η καταναλωτική μας διάθεση: όπως στο πρόσφατο παρελθόν αλλά και το παρόν, δείχνουμε έντονα τη διάθεσή μας να ακολουθήσουμε τις εξελίξεις στο χώρο της οικιακής ψυχαγωγίας, ιδιαίτερα στην Ελλάδα, όπου βλέπουμε και πολλά παραδείγματα υπερβολής. Όχι; Για πείτε μου πως εξηγείται αλλιώς το γεγονός ότι ανεξάρτητα από την οικονομική μας κατάσταση, όλοι τρέχουμε να πάρουμε όσο μεγαλύτερη, σε ίντσες, τηλεόραση μπορούμε. Και κατόπιν να την επιδείξουμε στους φίλους μας, λες και πρόκειται για κάτι άλλο…

Το περιεχόμενο: σύμφωνα με τις προβλέψεις, με το πέρασμα του χρόνου όλο και περισσότερο περιεχόμενο θα προβάλλεται σε 3D. Επομένως, θέλοντας και μη, θα μπούμε στο τριπάκι να ακολουθήσουμε τις εξελίξεις.

Από την άλλη πλευρά υπάρχει και ο αντίλογος…

Το κόστος: σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής, το κόστος της αγοράς μιας τηλεόρασης 3D δεν θα είναι πολύ μεγαλύτερο από εκείνο μιας αντίστοιχης που υποστηρίζει τις σημερινές τεχνολογίες. Ειδικότερα, το κόστος μιας τηλεόρασης 50 ιντσών, όπως έχουν αναφέρει στελέχη της αγοράς, θα κυμαίνεται ακόμα και κάτω από τα 2.000 ευρώ. Όμως, το κόστος δεν θα περιορίζεται μόνο στην αγορά της τηλεόρασης αλλά θα πρέπει να συμπεριλάβουμε σ’ αυτό και το κόστος των γυαλιών. Το οποίο –τουλάχιστον σε αρχικό επίπεδο- δεν θα είναι ευκαταφρόνητο, αν επιλέξουμε τα hi-tech στερεοσκοπικά  και όχι τα «κλασσικά» χάρτινα που μας δίνουν στις κινηματογραφικές αίθουσες ή το Allou 4D. Και επίσης, πόσα ζευγάρια γυαλιά θα αγοράσουμε; Τουλάχιστον όσα είναι τα μέλη της οικογένειας, υποχρεώνοντας βέβαια όσους έρχονται σπίτι μας, να φέρνουν τα δικά τους.

Τα ίδια τα γυαλιά: η μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου φοράει φακούς επαφής, κάνει εγχείριση για να απαλλαγεί από τα γυαλιά και η 3D τεχνολογία έρχεται να του τα… ξαναφορέσει. Το θέλουμε; Είμαστε διατεθειμένοι τις ώρες που είμαστε σπίτι να κυκλοφορούμε με αυτά; Δεν είμαι και τόσο σίγουρος. Πέρα από αυτό, τα γυαλιά δημιουργούν και μια αίσθηση απομόνωσης στο θεατή από το υπόλοιπο περιβάλλον. Στο σινεμά, όπου μπαίνεις για να δεις μια ταινία 2-2,5 ωρών η προσοχή σου παραμένει εστιασμένη στο πανί, αφού και να θες να μιλήσεις στο διπλανό σου, αυτοί που κάθονται πίσω σου θα σε κόψουν. Στο σπίτι όμως; Σε περιπτώσεις όπως η παρακολούθηση ενός ποδοσφαιρικού αγώνα από μια παρέα, πώς θα κάνεις τα απαραίτητα σχόλια με τους κολλητούς σου; Πώς θα βλέπεις την πίτσα και την μπύρα πίσω από τα γυαλιά;

Ερωτηματικό

Ένα πρόβλημα, σύμφωνα τουλάχιστον με ορισμένους επιστήμονες, είναι ότι η μακροχρόνια παρακολούθηση 3D περιεχομένου επισείει τον κίνδυνο να εμφανιστούν πονοκέφαλοι. Από την άλλη πλευρά, οι ιθύνοντες των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο χώρο υποστηρίζουν πως οι τεχνολογικές εξελίξεις έχουν βοηθήσει ώστε να ξεπεραστούν πολλά από αυτά τα ζητήματα.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 3D,LG ELECTRONICS,PANASONIC,SAMSUNG,SONY,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home