Ανυπόμονος ο Έλληνας καταναλωτής για νέες υπηρεσίες τηλεοπτικού περιεχομένου

Deasy @ 08.10.2014
Ανυπόμονος ο Έλληνας καταναλωτής για νέες υπηρεσίες τηλεοπτικού περιεχομένου

Έναν ανυπόμονο Έλληνα καταναλωτή που θέλει να απολαμβάνει σύγχρονες τηλεοπτικές υπηρεσίες σκιαγραφεί η τελευταία μελέτη Ericsson ConsumerLab TV & Media 2014, που για πρώτη φορά περιλαμβάνει στοιχεία και από την ελληνική αγορά. Με βάση τα ευρήματα της έρευνας, οι τάσεις που περιγράφονται για τον Έλληνα καταναλωτή (σχεδόν) συμβαδίζουν με τις αντίστοιχες τάσεις που συναντάμε σε διεθνές επίπεδο, οπότε όπως οι παραδοσιακοί πάροχοι τηλεοπτικού περιεχομένου του εξωτερικού έτσι και στην Ελλάδα οφείλουν να επανεξετάσουν το πώς δημιουργούν και διαθέτουν περιεχόμενο.


Η έρευνα σε παγκόσμιο επίπεδο

Η έρευνα TV & Media 2014 πραγματοποιήθηκε σε 23 χώρες με συνολικό δείγμα 23.000 online συνεντεύξεων, που σύμφωνα με την Ericsson θεωρείται αντιπροσωπευτικό για 620 εκατομμύρια καταναλωτές. Στα σημαντικότερα ευρήματά της έχουμε:

-  η παρακολούθηση βίντεο μέσω streaming είναι πλέον σχεδόν στα ίδια επίπεδα με την παρακολούθηση παραδοσιακής τηλεόρασης, καθώς το 75% των καταναλωτών παρακολουθεί βίντεο μέσω streaming αρκετές φορές την εβδομάδα, σε σύγκριση με το 77% που παρακολουθεί παραδοσιακή τηλεόραση.

-  ένας στους πέντε καταναλωτές (19%) είναι διατεθειμένος να πληρώσει για τη δυνατότητα να έχει πρόσβαση στο αγαπημένο του περιεχόμενο από κάθε συσκευή, μια αύξηση της τάξης του 25% σε μόλις δύο χρόνια.

-  διαρκή αύξηση στο χρόνο παρακολούθησης σε έξυπνα κινητά τηλέφωνα και συσκευές tablet. Σύμφωνα με την Ericsson παρατηρείται αύξηση 15% σε σχέση με το 2012.

-  τα παραδοσιακά κανάλια και η συνδρομητική τηλεόραση θεωρούνται από πολλούς ως «αποθετήρια περιεχομένου», από τα οποία μπορούν να αντλούν επιλεκτικά επιμέρους κομμάτια για να τα δουν αργότερα, χρησιμοποιώντας ψηφιακές συσκευές εγγραφής (DVR).

-  η αυξανόμενη χρήση των DVR συμβάλει και στην συνέχιση της τάσης για «μαραθώνιο τηλεθέασης» επεισοδίων (binge), η οποία ξεκίνησε με τις συλλογές τηλεοπτικών σειρών και σειρών ταινιών σε DVD και βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με την παραδοσιακή τηλεοπτική εμπειρία της εβδομαδιαίας αναμονής για ένα νέο επεισόδιο. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο πολλοί τηλεθεατές έχουν μετακομίσει σε συνδρομητικές υπηρεσίες video-on-demand (S-VOD), όπως το Netflix και το Hulu. Μάλιστα, το 56% αυτών δηλώνει ότι προτιμά όλα τα επεισόδια σειρών όπως “Breaking Bad” και “House of Cards” να κυκλοφορούν ταυτόχρονα ώστε να τα παρακολουθούν με το ρυθμό που τους βολεύει

-  το 41% των καταναλωτών εξέφρασαν την επιθυμία να μπορούν να παρακολουθούν τα αγαπημένα τους προγράμματα οπουδήποτε. Βέβαια εδώ υπάρχουν ακόμη δύο βασικοί περιορισμοί: το κόστος των διακινούμενων δεδομένων και το κόστος του ίδιου του περιεχομένου

-  η ποιότητα στην ποιότητα της εικόνας είναι μια κρίσιμη παράμετρος με το 43% να δηλώνει ότι η υπερ-υψηλή ανάλυση (Ultra High Definition) είναι ιδιαιτέρως σημαντική

 

Η έρευνα στην Ελλάδα

Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, η μελέτη του Ericsson ConsumerLab συμπεριέλαβε για πρώτη φορά δεδομένα από την Ελληνική αγορά. Τα κυριότερα ευρήματα έχουν ως εξής:

-  Το on-demand περιεχόμενο, και ειδικά μέσω streaming, καταλαμβάνει όλο και περισσότερο χρόνο στις συνήθειες παρακολούθησης των καταναλωτών. Μάλιστα το streaming στην Ελλάδα, ήδη ξεπερνάει την παραδοσιακή κατανάλωση περιεχομένου: 86% των ερωτηθέντων βλέπουν βίντεο μέσω streaming αρκετές φορές την εβδομάδα, σε σύγκριση με το 77% που παρακολουθούν παραδοσιακή τηλεόραση. Το ποσοστό του 86% είναι όπως μπορούμε να δούμε μεγαλύτερο από το αντίστοιχο σε διεθνές επίπεδο (75%).

-  Οι υπηρεσίες video-on-demand (S-VOD) επιτείνουν τους «μαραθώνιους τηλεθέασης» επεισοδίων: το 51% των χρηστών S-VOD στην Ελλάδα προτιμούν όλα τα επεισόδια μιας σειράς να γίνονται διαθέσιμα ταυτόχρονα, για να τα παρακολουθούν με το ρυθμό που τους βολεύει.

-  Αύξηση της παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου σε άλλες συσκευές (PC, laptop, smartphone, tablet). H τηλεόραση παραμένει η δημοφιλέστερη συσκευή αλλά, όπως μπορούμε να διαπιστώσουμε από το σχεδιάγραμμα, ανεβαίνουν όλες οι υπόλοιπες.

-  Οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για υψηλή ποιότητα εικόνας: Το 47% δηλώνει ότι η υψηλή ανάλυση (HD) είναι ιδιαιτέρως σημαντική για μια βέλτιστη εμπειρία παρακολούθησης. Το αντίστοιχο ποσοστό για υπερ-υψηλή ανάλυση 4K/Ultra High Definition (UHD) είναι 31%.

-  Η μέση βαθμολογία NPS (Net Promoter Score – πόσο πιθανό είναι να προτείνατε μια τηλεοπτική υπηρεσία σε κάποιον φίλο, συγγενή, συνάδελφο) είναι υψηλότερη για over-the-top (OTT) και on-demand υπηρεσίες σε σύγκριση με την  παραδοσιακή κατανάλωση περιεχομένου.

ERICSSON CONSUMER LAB,ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ,ERICSSON,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home