Google-Motorola-Lenovo: σκέψεις

Google-Motorola-Lenovo: σκέψεις

Τις ημέρες που μεσολάβησαν από την ανακοίνωση της μεγάλης είδησης ότι η Google πουλάει τη Motorola Mobility στη Lenovo ως τη στιγμή που γράφεται το κείμενο αυτό, τα παγκόσμια Μέσα δημοσίευσαν αμέτρητες αναλύσεις των επιπτώσεων που θα έχει η απόφαση του Μάουντεν Βιου στην αγορά τεχνολογίας. Σχεδόν καμία από αυτές δεν κατηγόρησε την εταιρεία του Λάρι Πέιτζ για βεβιασμένη κίνηση -τώρα- όμως οι περισσότερες έκαναν τουλάχιστον μια νύξη για το ότι ίσως η αρχική εξαγορά της εταιρείας να μην ήταν και ό,τι πιο σώφρον έχει κάνει η Google στην ιστορία της.

Βεβαίως θα ήταν επιεικώς επηρμένο να θεωρήσουμε -εμείς ή οποιοιδήποτε άλλοι παρατηρητές της αγοράς- ότι καταλαβαίνουμε απολύτως πώς μπορεί να σκέφτονται τα πράγματα άνθρωποι που έχουν τη δυνατότητα να κλείνουν (ή να λύνουν) συμφωνίες δισεκατομμυρίων δολαρίων: θα μπορούσε π.χ. κανείς να πει ότι από τη στιγμή που η Google κρατάει τις περισσότερες από τις ευρεσιτεχνίες της Motorola (η Lenovo θα πάρει περίπου 2000 από αυτές αλλά μένουν άλλες 18.000) και με δεδομένο ότι η μόδα των μηνύσεων ένθεν και ένθεν δε δείχνει να περνάει, ίσως τελικά φανεί πιο ωφελημένη από ό,τι θα ήταν αν είχε την ευκολία να βγάζει στην αγορά όσες συσκευές με το λογότυπό της θέλει.

Και για μια εταιρεία -βασικά- λογισμικού, αυτό ίσως να μην είναι και τόσο κακό. H Lenovo αντίθετα, μια εταιρεία που παράγει υλικό, βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε μια κατηγορία σχεδόν μόνη της: να έχει ισοδύναμη παρουσία στην αγορά των PC, των κινητών και των smartphones. Και το "σχεδόν" εδώ έχει σημασία καθώς στην ίδια κατηγορία βρίσκεται μόνο μια άλλη εταιρεία -η Apple. Ήτοι, και αυτό είναι κάτι που το έχουμε πει επανειλημμένως, μεταμορφώνεται σε παίκτη πολύ υψηλών επιδόσεων. Ή περίπου.

Γιατί περίπου; Επειδή στον κόσμο της Apple, "επιδόσεις" σημαίνουν κάτι περισσότερο από τη δυνατότητα να φτιάχνεις συσκευές με το λογότυπό σου. Ή, για να είμαι πιο ακριβής, σημαίνουν αυτό ακριβώς όμως το λογότυπό σου έχει μια δύναμη παραπάνω. Αντίθετα, η Lenovo φέρει ακόμα το "στίγμα της Κίνας", στίγμα το οποίο έχει μεν μετριαστεί αρκετά μετά τα Thinkpad αλλά δεν έχει εξαλειφθεί. Και η επιτυχία σε έναν κόσμο όπου η σχέση τιμής προς απόδοση είναι πρωτεύουσας σημασίας (όπως αυτός των φορητών υπολογιστών) δεν εγγυάται κατ' ανάγκη την επιτυχία σε έναν κόσμο όπου τα λογότυπα λέγονται "brands" και αντιμετωπίζονται -περίπου- σαν ρούχα μεγάλων σχεδιαστών ή σαν κοσμήματα.

Ομολογώ ότι ως τώρα δεν είχα πάρει τη Lenovo τόσο σοβαρά και μάλλον θα πρέπει να της ζητήσω δημόσια συγνώμη. Από μια πλευρά δείχνει να κάνει όλες τις σωστές κινήσεις για να τοποθετηθεί όσο καλύτερα και όσο πιο δυνατά μπορεί στη διεθνή αγορά. Όσο για την άλλη πλευρά, πιστεύω ότι από τη στιγμή που αποφάσισε -όπως μας ενημερώνει δια στόματος του CEO της, Γιανγκ Γιαντσίνγκ στο Associated Press να γίνει από εταιρεία των αναπτυσσόμενων  αγορών, παγκόσμιος παίκτης στα smartphones, μάλλον δε θα δυσκολευτεί να βρει τους κατάλληλους image-makers. Aντίθετα με πολλούς πιστεύω ότι (και) η αισθητική, αγοράζεται.  Και αν όχι η ίδια, τουλάχιστον μια πολύ καλή απομίμησή της.

SMARTPHONES,ΕΞΑΓΟΡΕΣ-ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ,LENOVO,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home