busyπαρακαλώ περιμένετε...
ΔΙΑΒΑΣΕ ΓΙΑ
NEWSLETTER
newsletter
Το email σου εδώ!
budy παρακαλώ περιμένετε...
POLL
Πόσο συχνά αγοράζεις online;

Πόσο συχνά αγοράζεις online;

busy παρακαλώ περιμένετε...

 

 

 

 

TAGS
FRESH
Mark Zuckerberg στο Ευρωκοινοβούλιο: Ένα δύσκολο απόγευμα

Mark Zuckerberg στο Ευρωκοινοβούλιο: Ένα δύσκολο απόγευμα

Εμείς ωραία περάσαμε, τους κουτσομπολέψαμε όσο τα έλεγαν, έχουμε και σχετικά αποδεικτικά των (δικών μας) διαλόγων

Νίκος Μουμούρης, Φανούρης Δρακάκης @ 22.05.2018
Σχόλια -

Λίγες εβδομάδες μετά την εμφάνισή του στη Γερουσία ο Mark Zuckerberg ταξίδεψε ως τις Βρυξέλλες και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για μια ακρόαση που είδαν χιλιάδες άνθρωποι σε ζωντανή μετάδοση μέσω… Facebook αλλά και της σελίδας του Σώματος.

Τολμούμε να πούμε πως σε αντίθεση με ό,τι συνέβη στην Ουάσιγκτον, το απόγευμα του Zuckerberg στη βελγική πρωτεύουσα δεν ήταν τόσο ανάλαφρο ή τόσο ανώδυνο.

Ο ίδιος, βέβαια, έσπευσε στην εισαγωγή του να ζητήσει συγγνώμη για όσα συνέβησαν με επίκεντρο την Cambridge Analytica αλλά αυτό που μας έκανε να δυναμώσουμε λίγο περισσότερο τον ήχο ήταν στο σημείο που χρησιμοποιώντας πρώτο ενικό είπε πως “είμαι αποφασισμένος να συνεχίσω να φτιάχνω εργαλεία που θα συνδέουν τους ανθρώπους και θα αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις”, όπου η λέξη “προκλήσεις” αντιστοιχεί στο μπάχαλο με την (κακο)διαχείριση προσωπικών δεδομένων. Ακούγεται και λίγο αλαζονικός αυτός ο πρώτος ενικός, ιδίως όταν λίγα δευτερόλεπτα αργότερα έσπευσε να τονίσει πως η εταιρεία θα απασχολεί τα επόμενα χρόνια 10.000 μηχανικούς σε 12 χώρες της Ε.Ε. και πως σήμερα η μεγαλύτερη εκτός ΗΠΑ ομάδα προγραμματιστών βρίσκεται στο Λονδίνο.

Αυτό που επίσης μας έκανε να δώσουμε μεγαλύτερη προσοχή ήταν οι δηλώσεις ορισμένων εκπροσώπων πολιτικών ομάδων, Ο Manfred Weber, επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (για όσους είναι΄απειροι με τα Ευρωκοινοβουλευτικά είναι η ομάδα στην οποία μέλος είναι και η Νέα Δημοκρατία), κάλεσε τον Zuckerberg να δηλώσει αν είναι σε θέση να εγγυηθεί πως ένα περιστατικό όμοιο με αυτό της Cambridge Analytica δεν θα συμβεί ξανά στο μέλλον. Αυτό ήταν το ορεκτικό, καθώς ο Weber προχώρησε στο κυρίως γεύμα λέγοντας πως ο ίδιος θεωρεί ότι το Facebook έχει συγκεντρώσει τεράστια δύναμη στα χέρια του και πως η εταιρεία θα πρέπει να διασπαστεί σε μικρότερες. “Μπορείτε να με πείσετε για το αντίθετο;” ρώτησε τον Zuckerberg που ίσως και να ξεροκατάπιε.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο επικεφαλής των Φιλελευθέρων, ο Guy Verhofstadt, ο οποίος… ανέβασε τη θερμοκρασία, ρωτώντας τον Zuckerberg αν είναι σε θέση να διορθώσει το Facebook. Ο Verhofstadt απέρριψε ουσιαστικά τα περί αυτορρύθμισης του κλάδου, λέγοντας πως τα περί αυτορρύθμισης τα ακούσαμε και το 2006-2008 με τις τράπεζες και τελικά αποδείχθηκε πως δεν έκαναν τίποτα.

Υπήρξε και συνέχεια με τον επικεφαλής των Φιλελευθέρων να κατηγορεί το Facebook ότι αμέσως μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου με την Cambridge Analytica, η εταιρεία μετέφερε εκτός Ευρώπης προσωπικά δεδομένα μη Ευρωπαίων χρηστών παραβιάζοντας όχι μόνο τους κανόνες που θα τεθούν σε ισχύ την ερχόμενη Παρασκευή με την οδηγία GDPR αλλά και τους υφιστάμενους κανόνες προστασίας δεδομένων. Εφόσον ισχύει αυτό, το νομικό τμήμα του Facebook θα έχει σύντομα αρκετή δουλειά στην Ευρώπη, λέμε εμείς.

Ο Verhofstadt διερωτήθηκε αν ο Zuckerberg θα μείνει στην ιστορία ως ένας από τους μεγάλους διαδικτυακούς γίγαντες όπως ο Bill Gates ή ο Steve Jobs (σ.σ. συγγνώμη αλλά οι πραγματικοί διαδικτυακοί γίγαντες είναι άλλοι κύριε ευρωβουλευτά) ή αν θα μείνει στην ιστορία ως ο δημιουργός ενός ψηφιακού τέρατος.

Όχι, δεν ήταν ένα εύκολο απόγευμα, με εκπροσώπους πολιτικών ομάδων του Ευρωκοινοβουλίου να αναρωτιούνται για τα μέτρα που θα πάρει το Facebook ώστε να μην υπάρξει παρέμβαση τρίτης δύναμης (σ.σ. λέγε με Ρωσία) στις επερχόμενες ευρωεκλογές, καθώς και για το πώς θα αντιμετωπίσει προβλήματα όπως η παραπληροφόρηση ή το bullying.

Είπαμε, δεν ήταν εύκολο απόγευμα.

Τι μάθαμε όμως από τον κ. Ζάκερμπεργκ σήμερα; Μάθαμε κάτι καινούριο; Απάντησε συγκεκριμένα σε κάποια από τις παραπάνω ερωτήσεις; Όχι. Οι απαντήσεις του ήταν γενικές και σε ένα βαθμό αόριστες. Για παράδειγμα: "ναι, είμαστε ανοικτοί στο ενδεχόμενο της ρύθμισης. Το ερώτημα δεν είναι αν πρέπει να υπάρξει ρύθμιση αλλά ποια είναι αυτή, ποια είναι η κατάλληλη" αναρωτήθηκε ο επικεφαλής του Facebook. Σε ότι αφορά το ανεπιθύμητο περιεχόμενο δήλωσε ότι δεν έχει θέση στην πλατφόρμα του Facebook (γι αυτό το λένε ανεπιθύμητο Μαρκ). Ανέφερε ότι η εταιρεία ενσωματώνει εργαλεία ΑΙ που με βάση τις δοκιμές καταφέρνουν να έχουν 99% επιτυχία "διάγνωσης" και στην πρόσληψη επιπλέον 3.000 ατόμων έτσι ώστε να επεμβαίνει πιο γρήγορα σε τέτοια περιστατικά. Από την άλλη παραδέχτηκε ότι η επιτυχία δεν πρόκειται να φθάσει ποτέ το 100%, αφού όπως το Facebook αναπτύσσει τα δικά του εργαλεία, το ίδιο κάνει και η "αντίπαλη πλευρά". Είναι μια συνεχής μάχη κατέληξε.

Για τα fake news επίσης δήλωσε ότι κανείς στο Facebook δεν επιθυμεί την ύπαρξή τους, όμως η έκτασή τους είναι τέτοια (έκανε λόγο για 3 εκατομμύρια προβληματικές πηγές που έχουν ήδη εντοπιστεί), όπως επίσης και το αίτιο (δεν είναι πολιτικός ο λόγος ύπαρξης των fake news, οικονομικός είναι, σύμφωνα με τον Μαρκ Ζακερμπεργκ) που επίσης θα χρειαστεί πολύ δουλειά για την εξάλειψή τους. Ανέφερε τη συνεργασία με τρίτους φορείς που ελέγχουν την ύπαρξη fake news στην πλατφόρμα, προσθέτοντας ότι ο στόχος είναι να εμπλουτιστεί με αντίστοιχες συνεργασίες σε παγκόσμιο επίπεδο.

Για τις εκλογές και το ρόλο που μπορεί να διαδραμματίσει το Facebook, όπως στην περίπτωση της επέμβασης της Ρωσίας στις εκλογές των ΗΠΑ, σημείωσε ότι είναι προτεραιότητα της εταιρείας να μην ξανασυμβεί.

Για τη φορολογία ότι το Facebook πληρώνει όλους τους φόρους που του αναλογούν, μεταφέροντας ταυτόχρονα την κουβέντα και στις προσλήψεις που κάνει το Facebook στην Ευρώπη.

Τέλος, για το ενδεχόμενο η υπόθεση της Campridge Analytica να είναι η κορυφή του παγόβουνου ανέφερε ότι οι πολιτικές απορρήτου που έχει ενσωματώσει το Facebook απο το 2014 κάνει απαγορευτική την επανεμφάνιση μιας αντίστοιχης υπόθεσης. Όμως (γιατί πάντα υπάρχει ένα αλλά) αυτό δεν αποκλείει να υπάρχει διαρροή δεδομένων απο εφαρμογές που προϋπήρξαν του 2014. Εκεί λοιπόν έχει επικεντρωθεί η δουλειά του Facebook, που προσπαθεί να εντοπίσει αν έχει γίνει κάποια παρατυπία από παλαιότερες εφαρμογές που είχαν πρόσβαση σε δεδομένα χρηστών, προσθέτοντας ότι ο όγκος τους είναι τέτοιος που θα χρειαστεί πολύμηνη δουλειά.

Κάπου εκεί ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ολοκλήρωσε τις απαντήσεις του (είχε να προλάβει και το αεροπλάνο), με τους εκπροσώπους των ομάδων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να αντιδρούν, δηλώνοντας ότι σε καμία ερώτηση ο επικεφαλής του Facebook δεν απάντησε με ένα ναι ή όχι. Με σαφήνεια δηλαδή. Κάπου εκεί το ρόλο πήρε ο Πρόεδρος του Κοινοβουλίου, o Ιταλός Antonio Tajani, ο οποίος αναλαμβάνοντας ρόλο διαιτητή κανόνισε να παραδοθούν οι ερωτήσεις στην ομάδα του κ. Ζάκερμπεργκ, η οποία και θα απαντούσε γραπτώς σε αυτές σε λίγες ημέρες.

Topics: SOCIAL MEDIA
Brands: FACEBOOK
COMMENTS
TOP BRANDS