H Uber θέλει να αποτελέσει μια ολοκληρωμένη λύση μετακίνησης

Και δεν είναι η μόνη.

H Uber θέλει να αποτελέσει μια ολοκληρωμένη λύση μετακίνησης

Η αλήθεια είναι ότι δεν χρειαζόμασταν τις χθεσινές δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Uber για να αντιληφθούμε τη στρατηγική πάνω στην οποία κινείται η αμερικάνικη εταιρεία. Μια στρατηγική που θέλει την Uber να αποτελεί στο μέλλον (σύντομο και μακρινό) μια ολοκληρωμένη λύση μετακίνησης. Τι δήλωσε χθες λοιπόν ο Ντάρα Κοσροουσάχι; «Κινούμαστε πέρα από τα αυτοκίνητα. Είμαστε μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χώρο της μετακίνησης και θέλουμε να προσφέρουμε σε όλους και οπουδήποτε τη λύση μας» ανέφερε μεταξύ άλλων.

Οι δηλώσεις του επικεφαλής της Uber έρχονται μία ημέρα μετά την εξαγορά της Jump Bikes, μιας εταιρείας βραχυχρόνιας μίσθωσης ποδηλάτων και ταυτόχρονα με την ανακοίνωση της συνεργασίας με την Masabi, που προσφέρει τη δυνατότητα αγοράς εισιτηρίων από το κινητό τηλέφωνο για τα δημόσια δίκτυα συγκοινωνιών.

Κινήσεις που δείχνουν ότι η εφαρμογή της Uber ανεξαρτητοποιείται σταδιακά από την αποκλειστικότητα του αυτοκινήτου (ταξί ή ιδιώτη οδηγού) ως μέσο μετακίνησης και κινείται προς την κατεύθυνση να προσφέρει στον καταναλωτή τη λύση που επιθυμεί/συμφέρει, ανάλογα με τις διαδρομές του. Γίνεται πολύ περισσότερο μία υπηρεσία που ο καταναλωτής θα δηλώνει ότι θέλω να πάω από το σημείο Α στο σημείο Β και η εφαρμογή της Uber θα του δίνει τους διαθέσιμους τρόπους μετακίνησης, αναλόγως και με τα φίλτρα που πιθανόν θα μπορεί να χρησιμοποιήσει ο χρήστης (καιρός, κόστος, χρόνος κ.α.).

 

Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται όλη η βιομηχανία

Μια κατεύθυνση στην οποία όμως κινείται σχεδόν το σύνολο των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα της μετακίνησης ή ακόμα και της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ναι, ακόμα και οι κατασκευαστές αυτοκινήτου κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση, καθώς όλες οι έρευνες δείχνουν ότι η σχέση του καταναλωτή με την ιδιοκτησία του αυτοκινήτου δεν είναι τόσο στενή όσο ήταν στο παρελθόν. Μια τάση που αναμένεται να γίνει ακόμα πιο έντονη στο μέλλον, ιδιαίτερα για τους κατοίκους των μεγάλων αστικών κέντρων και ακόμα πιο πολύ για τους κατοίκους των μεγαλουπόλεων, στις οποίες δεκάδες εκατομμύρια άνθρωποι συνωστίζονται (και ακόμα περισσότερο στο μέλλον) σε μια περιορισμένη γεωγραφική περιοχή. Βλέπουν λοιπόν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες ότι στο μέλλον το επιχειρηματικό μοντέλο πώλησης αυτοκινήτου για ιδιωτική χρήση δεν θα είναι τόσο ισχυρό όσο στο παρελθόν, οπότε θα πρέπει να αναζητήσουν μια διαφορετική κατεύθυνση για να διατηρήσουν τα έσοδά τους.

Πρόσφατα η BMW και η Daimler, οι δύο γερμανικοί κολοσσοί και δύο από τα ισχυρότερα ονόματα της αυτοκινητοβιομηχανίας ανακοίνωσαν μια συμφωνία, μέσω της οποίας προχωρούν στη συγχώνευση των υπηρεσιών μετακίνησης που διαθέτουν σε μία ενιαία εταιρεία. Μια είδηση που μπορεί να πέρασε στα ψιλά αλλά για τους γνωρίζοντες αποτέλεσε μια είδηση-σταθμό. Διαθέτοντας αλληλοσυμπληρώμενες υπηρεσίες (μίσθωσης αυτοκινήτου, εύρεσης πάρκινγκ, λύσεις φόρτισης, εφαρμογές εύρεσης ταξί, ακόμα και λύσεις πληρωμών και αρκετές ακόμη) οι δύο κολοσσοί και μεγάλοι ανταγωνιστές αποφασίζουν να κινηθούν και να επενδύσουν από κοινού σε ένα πεδίο που ναι μεν φαντάζει ανταγωνιστικό με το υπάρχον επιχειρηματικό μοντέλο τους αλλά εμφανίζει σημαντικές προοπτικές στο μέλλον. Και πρέπει να προετοιμαστούν γι’ αυτό…

Όμως δεν είναι οι μόνες. Πριν δύο χρόνια, δύο υψηλόβαθμα στελέχη της Ford είχαν μοιραστεί με το deasy ένα αντίστοιχο όραμα που έχει η αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία. «Να προσφέρει μια αδιάλειπτη εμπειρία μετακίνησης στον καταναλωτή, ανεξάρτητα από το μέσο που θα χρησιμοποιήσει για αυτή». Είναι τέτοιες οι διεργασίες που συμβαίνουν στην αυτοκινητοβιομηχανία αυτά τα χρόνια που την ίδια χρονική περίοδο στη Ford δηλώναν «η βιομηχανία του αυτοκινήτου τα επόμενα δέκα χρόνια θα αλλάξει πολύ περισσότερο από όσο άλλαξε τα προηγούμενα 100 χρόνια» και γι’ αυτό το λόγο πρέπει να επινοήσουν εκ νέου την ίδια την εταιρεία.

Ας μην πάμε όμως τόσο μακριά. Ακόμα και η Beat, που μπλέκει στη συμφωνία μεταξύ BMW και Daimler, θέλει να κινηθεί προς την ίδια κατεύθυνση. Να αποτελέσει μια εφαρμογή μετακίνησης που θα απεμπλακεί από την αποκλειστικότητα του ταξί. Το δηλώνει σε ένα βαθμό η ίδια η μετονομασία της, από Taxibeat σε Beat, το είχε δηλώσει και ο διευθύνων σύμβουλός της στα πρώτα του σχόλια μετά την εξαγορά από την Daimler μέσω του MyTaxi.  

UBER,ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ-ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ,THE BEAT APP,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home