busyπαρακαλώ περιμένετε...
ΔΙΑΒΑΣΕ ΓΙΑ
NEWSLETTER
newsletter
Το email σου εδώ!
budy παρακαλώ περιμένετε...
POLL
Πόσο συχνά αγοράζεις online;

Πόσο συχνά αγοράζεις online;

busy παρακαλώ περιμένετε...

 

 

 

 

TAGS
FRESH
Nokia: διεκδικεί ηγετικό ρόλο στα επόμενα χρόνια

Nokia: διεκδικεί ηγετικό ρόλο στα επόμενα χρόνια

Φανούρης Δρακάκης @ 13.03.2018
Σχόλια -

Ήταν μια εκδήλωση αφιερωμένη στους δημοσιογράφους της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, μια περιοχή σε αρκετές χώρες της οποίας η επιστροφή της Nokia συνοδεύτηκε και με εμπορική επιτυχία. Στη συγκεκριμένη εκδήλωση στη Βιέννη οι άνθρωποι της HMD Global, της εταιρείας που διαχειρίζεται εδώ και ένα χρόνο το όνομα της Nokia στα κινητά τηλέφωνα, μοιράστηκαν αρκετές πληροφορίες σχετικά με την πορεία της πρώτης χρονιάς αλλά και τους στόχους τους για το μέλλον.

Πριν συνεχίσουμε, είναι νομίζω απαραίτητη μια παρένθεση, ιδιαίτερα για τους πιο μικρούς σε ηλικία που δεν πρόλαβαν να γνωρίσουν τα προϊόντα της ή εκείνους που τα γνώρισαν στην πτώση της. Σε μια εποχή λοιπόν πριν τα smartphones δεν θα ήταν υπερβολή να ισχυριστούμε ότι η φινλανδική εταιρεία ήταν το σημείο αναφοράς στην αγορά της κινητής. Μερικά παραδείγματα από τα πάρα πολλά που θα μπορούσαμε να παραθέσουμε: το Nokia 1100 το 2003 πούλησε 250 εκατομμύρια συσκευές σε όλο τον κόσμο (σε μια πολύ μικρότερη αγορά από τη σημερινή, αφού η διείσδυση της κινητής σε χώρες της Αφρικής, της Κίνας, της Ινδίας κλπ. ήταν πολύ μικρότερη). Τον Απρίλιο του 2000 η Nokia ήταν η πιο μεγάλη εταιρεία της Ευρώπης και η 6η στον κόσμο από πλευράς χρηματιστηριακής αξίας, που ξεπερνούσε τα 200 δισ. ευρώ. Το 2007, τη χρονιά που παρουσιάστηκε το iPhone (που έμελλε να είναι και η Νέμεσις της) το μερίδιο αγοράς της σε παγκόσμιο επίπεδο έφθασε τα επίπεδα του 50%. Αντίστοιχα, στη χώρα μας το μερίδιο αγοράς της Nokia κυμάνθηκε αρκετές χρονιές σε επίπεδα κοντά ή άνω του 60%.

Μερικά νούμερα και επιδόσεις που αποδεικνύουν τον ισχυρισμό μας αλλά και ταυτόχρονα υποδεικνύουν τον ισχυρό δεσμό του ονόματος Nokia με τον καταναλωτή. Ένα δεσμό στον οποίο πόνταρε και η HMD Global όταν αποφάσισε να επαναφέρει στο προσκήνιο τo συγκεκριμένο brand. Ένα στοίχημα που με βάση τις δηλώσεις των στελεχών της εταιρείας, της βγαίνει, αφού οι επιδόσεις της πρώτης χρονιάς δίνουν το περιθώριο αισιοδοξίας.

Για τον επικεφαλής της HMD Global, Florian Seiche, “το 2017 ήταν μια συναρπαστική και συνάμα ένα έτος με πολλή δουλειά”. Ο αρχικός ενθουσιασμός από την επιστροφή των προϊόντων Nokia συνδυάστηκε με τη δουλειά που απαιτούσε το λανσάρισμα των καινούριων τηλεφώνων και το χτίσιμο των καναλιών διανομής στις 80 χώρες που κυκλοφόρησαν τα παραπάνω μοντέλα. Το αποτέλεσμα της συγκεκριμένης προσπάθειας στέφθηκε με επιτυχία. Σύμφωνα με τον κ. Seiche, οι πωλήσεις το 2017 έφθασαν τα 70 εκατομμύρια συσκευές, με την εταιρεία να συμπεριλαμβάνεται στο Τοπ 5 των κατασκευαστών σε 15 χώρες (σε όγκο πωλήσεων). Για πρώτη χρονιά δεν το λες και άσχημα…

 

«Θέλουμε ηγετικό ρόλο σε λίγα χρόνια»

Έχοντας ως όχημα τη θερμή ανταπόκριση της πρώτης χρονιάς η Nokia τοποθετεί πιο ψηλά τον πήχη για την επόμενη. Ο διευθύνων σύμβουλος της HMD Global σημείωσε ότι ο στόχος της εταιρείας για το 2018 είναι να διπλασιάσει τις πωλήσεις της, ενώ το δίκτυό της θα επεκταθεί σε ακόμα 90 χώρες, φθάνοντας συνολικά τις 170 στις οποίες θα είναι διαθέσιμα τα προϊόντα. Όπως τόνισε αμέσως μετά, «θέλουμε να αποτελέσουμε έναν από τους ηγέτες της αγοράς σε 3-5 χρόνια».  

Από αριστερά προς τα δεξιά οι ομιλητές της HMD Global στη Βιέννη: Alberto Matrone, Vice President CEE, Katerina Karellas, Global Product Marketing, Florian Seiche, CEO. 

Πέρα από τα ποσοτικά στοιχεία της αποδοχής του κοινού υπάρχουν και κάποια ποιοτικά που δίνουν το περιθώριο στην HMD Global να ελπίζει ότι θα πετύχει τους στόχους της. Σύμφωνα με τον κ. Seiche (και με βάση έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία) 3 στους 4 χρήστες Nokia προτείνουν την αγορά ενός Nokia τηλεφώνου, ενώ το 65% των χρηστών των προϊόντων της ανήκουν στο νεανικό κοινό.

 

Από το συναίσθημα στην κατάκτηση της εμπιστοσύνης

Το πρώτο στάδιο για την HMD Global ήταν να επενδύσει στο συναισθηματικό δέσιμο της Nokia με το καταναλωτή. Αυτό έγινε έτσι κι αλλιώς με την απόκτηση των δικαιωμάτων του brand Nokia και συνεχίζεται με το λανσάρισμα νέων εκδόσεων ιστορικών μοντέλων της Nokia, όπως το 3310 πέρυσι ή το 8110 φέτος. Κινήσεις που καταρχήν κέρδισαν τα ΜΜΕ (είναι χαρακτηριστικό ότι τόσο στο περυσινό όσο και στο φετινό Mobile World Congress τα δημοσιεύματα για τα συγκεκριμένα τηλέφωνα ήταν πάρα πολλά) και εν συνεχεία προσέλκυσαν το ενδιαφέρον του καταναλωτή, κρίνοντας τουλάχιστον μόνο από το 3310, το λανσάρισμα του οποίου στέφθηκε και με εμπορική επιτυχία, όπως ανέφεραν στελέχη της εταιρείας, χωρίς να μπουν σε λεπτομέρειες.  

Ωστόσο, μόνο με το συναίσθημα δεν διατηρείται μία μακροχρόνια σχέση. Χρειάζεται και η εμπιστοσύνη. Η κατάκτηση και η διατήρησή της. Κάτι τέτοιο θέλει να πετύχει και η HMD Global. Το νέο Nokia 3310 ή το Nokia 8110 4G ή οποιοδήποτε από τα smartphones της είναι το «δόλωμα» για τον καταναλωτή ώστε να ξεκινήσει και πάλι να χρησιμοποιεί μια συσκευή με το brand της Nokia. Για να παραμείνει όμως πιστός ο καταναλωτής στο συγκεκριμένο brand, επιλέγοντας την επόμενη ή μια πιο ακριβή πρόταση, θα πρέπει να κερδηθεί η εμπιστοσύνη του. «Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην καινοτομία, όχι ως αυτοσκοπό αλλά σε τομείς που έχει νόημα για την καθημερινότητα των καταναλωτών» υποσχέθηκε ο κ. Seiche στην ομιλία του, παραθέτοντας μερικά παραδείγματα των μέχρι τώρα καινοτόμων χαρακτηριστικών των Nokia συσκευών: την ταυτόχρονη χρήση διπλής κάμερας, την αυτονομία δύο ημερών της μπαταρίας ή την υποστήριξη της υπηρεσίας Google Assistant από το σύνολο των Nokia smartphones. Η άμεση αναβάθμιση στην επόμενη έκδοση του Android των Nokia smartphones είναι ένα ακόμα σημείο που δίνει (και θα συνεχίζει στο μέλλον) έμφαση η εταιρεία. «Βρισκόμαστε μόλις στην αρχή του ταξιδιού μας αλλά ο στόχος μας είναι να προσφέρουμε τηλέφωνα που θα αναγνωρίζει άμεσα ο καταναλωτής» κατέληξε ο επικεφαλής της HMD Global.

 

Τα νέα Nokia προϊόντα

Σε μερικές ημέρες η HMD Global θα ξεκινήσει το λανσάρισμα των 5 τηλεφώνων που παρουσίασε στην έκθεση της Βαρκελώνης στα τέλη του Φεβρουαρίου. Ξεκινώντας από τα τέλη Μαρτίου και μέχρι το Μάιο, η Nokia θα διαθέσει στην αγορά το Nokia 8110 4G, το Nokia 1, το νέο Nokia 6, το Nokia 7 Plus και το Nokia 8 Sirocco, με το εύρος τιμής να ξεκινάει από τα 79 ευρώ και να φθάνει έως και τα 749 ευρώ. Συσκευές, που όπως μας ανέφερε και η κ. Κατερίνα Καρέλας (ελληνικής καταγωγής – επικεφαλής του τομέα Global Product Marketing της HMD) απευθύνονται βάσει χαρακτηριστικών σε διαφορετικές ανάγκες και καταναλωτές. Το Nokia 8110 4G είναι η επανακυκλοφορία του δημοφιλούς μοντέλου των 90s με το προσωνύμιο μπανάνα, το Nokia 1 απευθύνεται στα 1,3 δισ. καταναλωτών που χρησιμοποιούν ακόμα ένα απλό κινητό τηλέφωνο, φιλοδοξώντας να αποτελέσει το εργαλείο εισόδου τους στον «κόσμο των δεδομένων». Το νέο Nokia 6 επενδύει κατά κύριο λόγο σε τομείς, όπως το design, η ανθεκτικότητα και η ποιότητα κατασκευής, το Nokia 7 Plus στον τομέα της εικόνας, με τρεις Zeiss φακούς (η κ. Καρέλας μας ενημέρωσε και για την κυκλοφορία μιας νέας σουίτας επεξεργασίας των φωτογραφιών), ενώ το Nokia 8 Sirocco είναι η πιο ολοκληρωμένη πρόταση με σώμα κατασκευασμένο από ατσάλι.

Topics: MOBILE
Brands: NOKIA
COMMENTS
TOP BRANDS