busyπαρακαλώ περιμένετε...
ΔΙΑΒΑΣΕ ΓΙΑ
NEWSLETTER
newsletter
Το email σου εδώ!
budy παρακαλώ περιμένετε...
POLL
Πόσο συχνά αγοράζεις online;

Πόσο συχνά αγοράζεις online;

busy παρακαλώ περιμένετε...

 

 

 

 

TAGS
FRESH
Κουζίνα και μπάνιο σε προτεραιότητα για τους Έλληνες καταναλωτές

Κουζίνα και μπάνιο σε προτεραιότητα για τους Έλληνες καταναλωτές

Δημήτρης Μαλλάς @ 14.11.2017
Σχόλια -

Η αλλαγή των προτεραιοτήτων στην καταναλωτική συμπεριφορά του Έλληνα συνεχίστηκε και το τελευταίο τρίμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας GfK Temax, για τις ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές. Όπως λοιπόν δείχνουν οι αριθμοί οι Έλληνες καταναλωτές στο τρίτο τρίμηνο του έτους προτίμησαν να αποκτήσουν οικιακές συσκευές, με τα πλυντήρια ρούχων και πιάτων, τις ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες, τις μηχανές καφέ να είναι εκείνες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη άνοδο, ενώ επίσης ψηλά κινήθηκαν και τα video games αλλά και τα ασύρματα ηχεία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι πωλήσεις καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας ανήλθαν στα 469 εκατ. ευρώ για το τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2017, στα ίδια ακριβώς επίπεδα με το γ’ τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς. Σε επίπεδο 9μηνου, όμως, υπήρξε μία πτώση της τάξεως του 2,5% στα 1,311 δισ. ευρώ.

Από τις «μεγάλες» κατηγορίες μόνο αυτή των μεγάλων οικιακών συσκευών παρουσιάζει ανοδικές τάσεις: +4,5% στα 126 εκατ. ευρώ το γ’ τρίμηνο και +3,9% στα 333 εκατ. ευρώ σε επίπεδο 9μηνου. Η άνοδος αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στις αυξημένες πωλήσεις στα πλυντήρια ρούχων κατά κύριο, ενώ ενισχυμένες ήταν και οι πωλήσεις στα πλυντήρια πιάτων, στις κουζίνες και στους απορροφητήρες.

Στην κατηγορία των «ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών» η συνεχιζόμενη πτώση στις πωλήσεις τηλεοράσεων παρέσυρε όλη την κατηγορία (-2,1% στα 71 εκατ. ευρώ στο γ’ τρίμηνο και -4,5% στα 210 εκατ. ευρώ στο 9μηνο) παρά την άνοδο που παρατηρήθηκε στις κονσόλες παιχνιδιών και στα φορητά ασύρματα ηχεία.

Σχετικά ικανοποιητική χαρακτηρίζεται και η εικόνα στις μικρές συσκευές με +0,7% στα 106 εκατ. ευρώ στο 9μηνο και -0,9% στα 36 εκατ. ευρώ στο γ’ τρίμηνο. Οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες εμφανίζουν θετικό πρόσημο όπως και οι μηχανές καφέ, ενώ πτωτικά κινείται η κατηγορία του σίδερου.

Τα προϊόντα πληροφορικής συνεχίζουν την πτώση τους, επηρεασμένα από τις σημαντικά μειωμένες πωλήσεις των tablets, με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη κατηγορία να παρουσιάσει μείωση 3,6% στα 76 εκατ. ευρώ στο γ’ τρίμηνο και μείωση 8,6% στα 213 εκατ. ευρώ στο 9μηνο. Οι υποκατηγορίες που κινούνται ανοδικά είναι οι οθόνες και γενικότερα οι συσκευές που σχετίζονται με το gaming (κάρτες γραφικών, ποντίκια κ.ά.), ενώ ελαφρά άνοδο σημείωσαν στο γ’ τρίμηνο και οι πωλήσεις φορητών υπολογιστών, ενδεχομένως και λόγω των προσφορών που υπήρξαν τον Σεπτέμβριο με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Όσον αφορά στα προϊόντα τηλεπικοινωνιών, τη μεγαλύτερη κατηγορία της αγοράς, το γ’ τρίμηνο έκλεισε με πτώση 0,5% στα 147 εκατ. ευρώ, ενώ στο 9μηνο η πτώση ήταν στο 3,9% στα 411 εκατ. ευρώ. Ο λόγος είναι η πτώση που παρατηρείται στις πωλήσεις κινητών τηλεφώνων, καθώς η αύξηση σε υποκατηγορίες όπως είναι τα ακουστικά και τα wearables δεν είναι αρκετή για να αντιστρέψει την τάση που παρατηρείται. 

Topics: HARDWARE
COMMENTS
TOP BRANDS