Στα smartphones στρέφονται μαζικά οι Έλληνες καταναλωτές

Τάσεις και μερίδια αγοράς για το 2012 από δύο εταιρείες ερευνών.

Στα smartphones στρέφονται μαζικά οι Έλληνες καταναλωτές

Τη δυναμική ανάπτυξη της Samsung, την σταθερή αξία του ονόματος Sony στον Έλληνα καταναλωτή αλλά και την όλο και αυξανόμενη πορεία νέων παικτών στα χαμηλότερα στρώματα αντικατοπτρίζουν οι πωλήσεις των smartphones στην ελληνική αγορά το 2012. Αντίθετη πορεία ακολούθησε η Blackberry, η οποία σχεδόν εξαφανίστηκε από το χάρτη, ενώ αξιοσημείωτη είναι η πτώση που εμφάνισαν οι αριθμοί της Apple. Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα που πηγάζουν από τα στοιχεία δύο εταιρειών, της Canalys και της GfK, οι έρευνες των οποίων δείχνουν ότι τα smartphones ήταν μία από τις ελάχιστες κατηγορίες προϊόντων τεχνολογίας που παρουσίασαν άνοδο μέσα στο 2012.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της πρώτης, η οποία μετρά τον αριθμό των συσκευών που έφθασαν στην Ελλάδα (sell in), το 2012 έκλεισε με την αγορά στα 1,608 εκατ. τεμάχια έναντι 1,428 εκατ. τεμαχίων το 2011 με το ποσοστό αύξησης να διαμορφώνεται στο +12,6%. Από την άλλη πλευρά, η GfK, η οποία μετρά τις πωλήσεις συσκευών από καταστήματα (sell out), αναφέρει ότι το 2012 διετέθησαν 1,462 εκατ. smartphones έναντι 1,210 εκατ. το 2011 με το ποσοστό της αύξησης να ξεπερνάει το 20%. Κατ’ επέκταση, σημαντική είναι και η άνοδος που δίνει η GfK και στην αξία των πωληθέντων smartphones κατά το 2012, η οποία έφθασε τα 385 εκατ. ευρώ έναντι 345,3 εκατ. ευρώ το 2011 (αύξηση 11,5%), παρά το γεγονός ότι πάροχοι, όπως η Wind και η Vodafone έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στα προσιτά smartphones με τιμές πώλησης κάτω των 200 ευρώ.

 

Μερίδια αγοράς

Όσον αφορά στα μερίδια αγοράς με βάση τις πωλήσεις τεμαχίων και τα στοιχεία της Canalys, η Samsung και η Sony Mobile είναι οι δύο μεγαλύτεροι κατασκευαστές. Μάλιστα, το 2012 η Samsung πέρασε τη Sony Mobile φθάνοντας τις πωλήσεις της στις 500.000 συσκευές (έναντι 314.000 το 2011). Η ιαπωνική εταιρεία κινήθηκε αρκετά κοντά και πιο συγκεκριμένα στις 452.000 (από 399.000). Οι δύο αυτές εταιρείες πάντως έχουν ένα ποσοστό άνω του 59% (31,1% και 28,1% αντίστοιχα) στην αγορά των smartphones.

Η έκπληξη ήταν –ενδεχομένως- η πτώση στις πωλήσεις της Apple. Η Canalys αναφέρει πως το iPhone πούλησε μόλις 133.000 συσκευές (μερίδιο 8,2%) έναντι 210.000 το 2011 (μερίδιο 14,7%). Η μείωση είναι σημαντική (36%) και ενδεχομένως να έχει επηρεαστεί από την έλλειψη που υπήρξε στην αρχή της εμφάνισης του iPhone 5 τον περασμένο Δεκέμβριο. Σημειωτέον πάντως πως άλλες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για πτώση της τάξεως του 11%, ποσοστό που δεν είναι και μικρό αν αναλογιστεί κανείς ότι η Apple δεν έχει προχωρήσει σε κινήσεις αντίστοιχες με εκείνες της Nokia, η οποία έπεσε από την τέταρτη στην 5η θέση με τις πωλήσεις να φθάνουν πέρσι στις 88.000 (5,5% μερίδιο) έναντι 158.000 (11%) λόγω, φυσικά, της στροφής στα Windows Phone. Η Nokia πάντως εκτιμάται ότι θα ανακάμψει το 2013.

Τη Nokia ξεπέρασε η ΖΤΕ, η οποία χάρη στα φθηνά smartphones που διαθέτει μέσω κυρίως της Cosmote και της Wind έφθασε πέρσι το μερίδιο της στο 8% και στις 129.000 συσκευές, σύμφωνα, πάντα, με τα στοιχεία της Canalys.

Λίγο πιο κάτω από τη Νokia είναι η HTC, η πορεία της οποίας ήταν αντίθετη στην Ελλάδα απ’ ότι σε άλλες χώρες καθώς αύξησε πωλήσεις (80.000 έναντι 69.000) και το μερίδιο ανέβηκε στο 5% από 4,3%. Ακολουθεί πιο κάτω με LG με μερίδιο 3,4% έναντι 3,3% και πωλήσεις 54.000 έναντι 47.000 συσκευών, ενώ σημαντική άνοδο είχε η Huawei: 48.000 συσκευές και 3% μερίδιο.

Εντυπωσιακή είναι πάντως η πτώση της Blackberry. Η πάλαι πότε συσκευή – φετίχ για τα στελέχη επιχειρήσεων είχε μόνο 15.000 πωλήσεις το 2012 έναντι 39.000 με το μερίδιο αγοράς να πέφτει κάτω από το 1%.

Πωλήσεις Smartphones (στοιχεία από Canalys)

 

2012

2011

Μερίδιο αγοράς 2012

Μερίδιο αγοράς 2011

Samsung

500.000

314.000

31,1%

22%

Sony

452.000

399.000

28,1%

28%

Apple

133.000

210.000

8,2%

14,7%

ZTE

129.000

 

8%

 

Nokia

88.000

158.000

5,5%

11%

HTC

80.000

69.000

5%

4,3%

LG

54.000

47.000

3,4%

3,3%

Huawei

48.000

11.000

3%

1%

Blackberry

15.000

39.000

1%

2,7%

Σύνολο

1.608.000

1.428.000

   

 

Πωλήσεις smartphones άνω των 500 δολαρίων (Canalys)

Εταιρεία

Αριθμός τεμαχίων

Samsung

107.000

Apple

103.000

HTC

25.000

Nokia

16.000

Google

12.000

Motorola

6.000

Blackberry

6.000

LG

6.000


Στροφή στα προσιτά

Το μόνο βέβαιο είναι πως οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν είτε τα πολύ ακριβά είτε τα πολύ φθηνά smartphones. Σύμφωνα με την Canalys, το 17% περίπου των smartphones που διετέθησαν, δηλαδή 276.000, είχαν κόστος άνω των 500 ευρώ με τη Samsung και την Apple να κονταροχτυπιούνται (107.000 έναντι 103.000) με το μερίδιο των δύο στη συγκεκριμένη κατηγορία να είναι στο 76%.

Τα φθηνά smartphones είχαν την τιμητική τους. Μπορεί ορισμένες εκτιμήσεις να αναφέρουν πως το 50% των smartphones που πωλούνται έχουν τιμή έως 200 ευρώ, αλλά η Canalys εκτιμά ότι το μερίδιο της συγκεκριμένης κατηγορίας είναι περίπου κοντά στο 40%.

Κατηγορίες αγοράς smartphones το 2012

Κατηγορίες

Αριθμός Τεμαχίων

50-150 δολάρια

367.000

150-199 δολάρια

240.000

200-299 δολάρια

416.000

300-399 δολάρια

188.000

400-499 δολάρια

122.000

500 και άνω

276.000

 

* υπολογίζεται η αξία προ ΦΠΑ

Σημείωση: αξίζει να αναφέρουμε ότι η μεγάλη διαφορά που προκύπτει μεταξύ Canalys και GfK στο σύνολο των smartphones που πωλήθηκαν οφείλεται σε ένα βαθμό στη διαφορετική μέτρηση που κάνουν οι δύο εταιρείες: η Canalys μετράει τις συσκευές που ήρθαν στην Ελλάδα, ενώ η GfK αυτές που πωλήθηκαν από τα καταστήματα. Μάλιστα, δεν είναι σπάνιο φαινόμενο συσκευές που εισήχθησαν στην Ελλάδα να ξαναέφυγαν προς άλλες χώρες.

SMARTPHONES,ΚΙΝΗΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ,ΕΛΛΑΔΑ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home