LG Electronics: oι απλές και πρακτικές λύσεις είναι οι πραγματικά έξυπνες λύσεις

Συνέντευξη με τον Μάνθο Πάγκαλο, Διευθυντή Πωλήσεων του τμήματος Οικιακών Συσκευών της LG Εlectronics Hellas.

Έχεις αναρωτηθεί ποτέ πόσα λιγότερα πλυντήρια θα έβαζες αν προτιμούσες μια συσκευή 9 κιλών αντί των 6 που έχεις αγοράσει;

Μήπως τελικά η απόκτηση ενός πλυντηρίου-στεγνωτηρίου ήταν προτιμότερη, καθώς θα γλύτωνες από παράγοντες, όπως η καλοκαιρινή λασποβροχή ή οι καμινάδες από τα χειμωνιάτικα τζάκια;

Η αλήθεια είναι ότι με τις οικιακές συσκευές λίγη επαφή είχα. Όπως μάλλον και οι περισσότεροι καταναλωτές. Όταν αγοράζεις ένα πλυντήριο ή ένα ψυγείο το κάνεις για δέκα (και παραπάνω) χρόνια. Στο ενδιάμεσο δεν έχεις μπει στον κόπο να παρακολουθήσεις την εξέλιξη της τεχνολογίας γιατί ένα πλυντήριο ή ένα ψυγείο δεν είναι μια πιασάρικη συσκευή, όπως ένα smartphone ή μια φωτογραφική μηχανή. Σε ένα μεγάλο βαθμό η αγορά είναι βεβιασμένη είτε γιατί μετακομίζεις σε νέο σπίτι είτε γιατί χάλασε η προηγούμενη και σίγουρα δεν έχεις στη διάθεσή σου ένα μήνα για να το σκεφτείς. Και πολύ περισσότερο να σκεφτείς τις ενδεχόμενες μελλοντικές ανάγκες σου, είτε επειδή θα συζήσεις, είτε γιατί θα έρθουν νέα μέλη στην οικογένειά σου. Οι οικιακές συσκευές είναι οι ακούραστοι εργάτες που μπορεί να δουλεύουν ακόμα και ολόκληρο το 24ωρο για πολλά χρόνια, χωρίς όμως να τις εκτιμάμε. Συμπεράσματα που ούτε και εγώ τα είχα υπόψη αλλά ήρθαν στην επιφάνεια μετά την συζήτηση με τον Μάνθο Πάγκαλο, Διευθυντή Πωλήσεων του τμήματος Οικιακών Συσκευών της LG Εlectronics Hellas.

«Όταν χρειαστεί να αγοράσεις μια οικιακή συσκευή οι δρόμοι που συνήθως ακολουθείς είναι δύο: είτε να αγοράσεις μια καλύτερη από αυτή που είχες στα ίδια χρήματα είτε να αποκτήσεις μια ίδια με λιγότερα χρήματα» ανέφερε στην αρχή της κουβέντας μας ο Μάνθος, αναγνωρίζοντας τις αντικειμενικές σε ένα μεγάλο βαθμό δυσκολίες ενημέρωσης του καταναλωτή. Στην ελληνική αγορά των οικιακών συσκευών η LG δραστηριοποιείται πάνω από  10 χρόνια. Σ’ αυτά τα χρόνια έχει καταφέρει να εδραιωθεί σαν ένα από τα κορυφαία ονόματα της αγοράς, τουλάχιστον σε επίπεδο μεριδίου αγοράς. Και αυτό παρά το μικρό χρονικό διάστημα. Γιατί είναι μικρό; Γιατί οι συγκεκριμένες συσκευές έχουν πολύ μεγαλύτερο κύκλο ζωής, οπότε η αναγνωρισιμότητα μιας μάρκας δεν έχει προλάβει να περάσει από γενιά σε γενιά μέσα σ’ αυτά τα χρόνια. «Για τον καταναλωτή που μπαίνει σε ένα κατάστημα η LG δεν είναι η πρώτη επιλογή» παραδέχεται ο Μάνθος, προσθέτοντας όμως «ότι παρά το γεγονός αυτό η εταιρεία κερδίζει συνεχώς μερίδια». Ταυτόχρονα η μέση τιμή πώλησης των προϊόντων της είναι ακριβότερη από γνωστά, παραδοσιακά ονόματα, όπως η Miele ή η Bosch, στοιχείο που δείχνει ότι κερδίζει στο απαιτητικό κοινό.

 Πως κατάφερε όμως να ανατρέψει το στάσιμο σε ένα μεγάλο βαθμό σκηνικό της αγοράς; «Ήμασταν οι πρώτοι κατασκευαστές που επένδυσαν στη σωστή παρουσία μέσα στο κατάστημα, επικοινωνώντας στον καταναλωτή τα πλεονεκτήματα και τις τεχνολογίες που προσφέρουν τα προϊόντα μας. Τώρα πλέον, είμαι απόλυτα σίγουρος ότι προσφέρουμε στις περισσότερες κατηγορίες συσκευών την καλύτερη πρόταση για τον τελικό καταναλωτή» ανέφερε ο Μάνθος, σημειώνοντας επίσης «την υπεροχή της LG στο service και την εξυπηρέτηση του πελάτη αλλά και την ανταγωνιστικότητά της στο κόστος των ανταλλακτικών».

Κάπου εδώ, η κουβέντα μπήκε και σε τεχνικά κομμάτια, με τον Μάνθο να μου εξηγεί για τα πλυντήρια ρούχων ατμού της LG που προσφέρουν φροντίδα για τις αλλεργίες, το νέο μοτέρ του κάδου (6 Motion Direct Drive) που επιτρέπει στον κάδο να κινηθεί σε διάφορες κατευθύνσεις, πετυχαίνοντας καλύτερη διάσπαση του απορρυπαντικού, τη λειτουργία TurboWashTM που μειώνει το χρόνο πλύσης ή τον γραμμικό συμπιεστή, Inverter Linear Compressor, των ψυγείων της εταιρείας που προσφέρει λιγότερες τριβές και καλύτερη απόδοση ή τη λειτουργία Door-in-DoorTM που επιτρέπει στα νέα ψυγεία να μην χάνουν μεγάλες ποσότητες κρύου αέρα όταν ανοίγουμε την πόρτα του. Αλλά και για μια ακόμα ιδιαίτερη λειτουργία που έρχεται με την καινούργια γενιά των πλυντηρίων ρούχων της εταιρείας. Τη δυνατότητα που θα έχουν οι καταναλωτές να κατεβάζουν επιπλέον καινούργια προγράμματα πλύσης στο κινητό τους και να τα περνάνε (με μια κίνηση) μέσω NFC στο πλυντήριό τους. «Μια λειτουργία που εξελίσσει το πλυντήριο όσο εξελίσσεται η ζωή μας» ανέφερε ενδεικτικά. «Για την LG οι έξυπνες οικιακές συσκευές είναι αυτές που προσφέρουν απλές λύσεις διευκολύνωντας και βελτιώνοντας την καθημερινότητά του. Μικρότερη κατανάλωση ενέργειας, πρακτικές λειτουργίες και αξιοπιστία».

 

 Στοιχεία που σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό έχουν δώσει στην LG υψηλά μερίδια αγοράς σε μια πολύ ανταγωνιστική αγορά. Για να καταλάβετε το επίπεδο του υψηλού ανταγωνισμού, σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες το μερίδιο αγοράς του νούμερο 1 κατασκευαστή στις συσκευές πλύσης δεν ξεπερνάει το 10%, ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό δεν ξεπερνάει το 13%. Σε παγκόσμιο επίπεδο η LG, όπως μας ενημερώνει ο Μάνθος, κατέχει τα υψηλότερα μερίδια αγοράς, ιδιαίτερα λόγω της Ασίας, όπου έχει πολύ ισχυρό αποτύπωμα.

Ωστόσο ο στόχος που έχει θέσει η LG για τα αμέσως επόμενα χρόνια είναι να εδραιώσει ακόμα περισσότερο την παρουσία της στην Ευρώπη, υπενθυμίζοντας μου τα λόγια των ανθρώπων της εταιρείας στο πρόσφατο ταξίδι μου στη Βενετία για το LG Innofest. «Η Ευρώπη είναι η πιο απαιτητική αγορά παγκοσμίως, ο καταναλωτής είναι πιο ώριμος, πιο ενημερωμένος, ενώ και οι ιδιαιτερότητες της αγοράς, όπως οι διαφορές μεταξύ Βορρά και Νότου, δημιουργούν επιπλέον προκλήσεις» με ενημέρωσε ο Μάνθος. «Αν ως εταιρεία αφήσεις τη συγκεκριμένη αγορά, χάνεις τα πατήματά σου και την πρωτοπορία σου. Είναι η αγορά που δίνει πνοή στο τμήμα R&D των εταιρειών» συμπλήρωσε ο Μάνθος, υπενθυμίζοντάς μου ότι το 20% του ανθρώπινου δυναμικού της LG (17.000 υπάλληλοι) εργάζονται στο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας. Στις ιδιαιτερότητες της Ευρωπαϊκής αγοράς σταθήκαμε λίγο παραπάνω στην κουβέντα μας συζητώντας και για τις διαφορές στα κριτήρια αγοράς Ελλάδας ή αν θέλετε Νότου με τις Κεντρικές και Βόρειες χώρες. Οι τελευταίες, όπως μου ανέφερε ο Μάνθος, δίνουν «μεγαλύτερη έμφαση στην ενεργειακή απόδοση, την χωρητικότητα και την τιμή, ενώ υπάρχουν και πολλές τοπικές κατασκευάστριες εταιρείες, οπότε και το τοπίο διαμορφώνεται ανάλογα. Αντίθετα, στις Νότιες χώρες το design βρίσκεται ανάμεσα στις πρώτες θέσεις των κριτηρίων και ο έλληνας καταναλωτής δείχνει να προτιμά και εμπιστεύεται περισσότερο τα αναγνωρισμένα premium brands».

Το νέο portfolio των προϊόντων της εταιρείας, όπως αυτό παρουσιάστηκε στο LG Innofest, θα κυκλοφορήσει και στην Ελλάδα σταδιακά από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. «Τα νέα μας προϊόντα πέρα από τις καινοτομικές λύσεις που προσφέρουν, αναδεικνύουν σχεδιαστικά και το νεανικό και μοντέρνο χαρακτήρα της εταιρείας» καταλήγει.

ΟΙΚΙΑΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ,LG ELECTRONICS,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home