busyπαρακαλώ περιμένετε...
NEWSLETTER
newsletter
Το email σου εδώ!
budy παρακαλώ περιμένετε...
POLL
Πόσο συχνά αγοράζεις online;

Πόσο συχνά αγοράζεις online;

busy παρακαλώ περιμένετε...

 

 

 

 

TAGS
FACE2FACE
Ford: η συνδεσιμότητα των αυτοκινήτων σε πρώτο πλάνο

Ford: η συνδεσιμότητα των αυτοκινήτων σε πρώτο πλάνο

Το ίδιο και η ασφάλεια

Φανούρης Δρακάκης @ 09.03.2016
Σχόλια -

Στην συζήτησή μου με τον Don Butler, Executive Director, Connected Vehicle and Services της Ford, στο πλαίσιο του Mobile World Congress είχε ενδιαφέρον να παρατηρώ το υψηλόβαθμο στέλεχος να συνδυάζει οποιαδήποτε αναφορά του στις εξελίξεις και τις εκπλήξεις που ετοιμάζει η Ford με την ασφάλεια. Σε ένα μικρό ή μεγάλο βαθμό ο κ. Butler με τη διαρκή «υπενθύμιση» της ασφάλειας ασυναίσθητα (ή εντελώς συνειδητοποιημένα) μου πέρναγε το μήνυμα ότι η όποια εξέλιξη πραγματοποιείται στα αυτοκίνητα (σήμερα ή στο μέλλον, κοντινό ή μακρινό) αξιολογείται πρώτα από όλα σε ότι αφορά τη συγκεκριμένη παράμετρο. Είτε πρόκειται για μια μικρή αλλαγή όπως η αναβάθμιση στο σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας Ford Sync είτε για μια μεγάλη όπως η είσοδος στα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα στα επόμενα δέκα χρόνια, η ασφάλεια παραμένει το κύριο crash test της αυτοκινητοβιομηχανίας.

O κ. Don Butler κατά τη διάρκεια της συνάντησής μας στο περίπτερο της Ford στο Mobile World Congress.

Για την Ford, όπως φαντάζομαι και για κάθε άλλη εταιρεία του κλάδου, τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα δεν νοούνται μόνο αυτά τα οχήματα που επικοινωνούν μεταξύ τους. Αυτά είναι η κατάληξη μιας μακριάς διαδρομής, η οποία ξεκινάει (μιλώντας για το παρόν) από τη συνδεσιμότητα του οδηγού, την ευχέρειά του δηλαδή να χρησιμοποιεί ακόμα και εν κινήσει καθημερινές εφαρμογές και λειτουργίες που τις χρησιμοποιεί στον προσωπικό του χώρο και χρόνο.


Sync 3: έμφαση στη φωνητική πλοήγηση

Όλες αυτές τις λειτουργίες ο οδηγός τις λαμβάνει μέσα από τα συστήματα ψυχαγωγίας των αυτοκινήτων. Στη 3η έκδοση του Ford Sync των συστημάτων ψυχαγωγίας των αυτοκινήτων, που θα τη δούμε στην Ευρώπη από το ερχόμενο καλοκαίρι, η αμερικάνικη εταιρεία ανεβάζει ακόμα περισσότερο τον πήχη στην ασφάλεια, βελτιώνοντας συνολικά όλο το user interface αλλά και την φωνητική αλληλεπίδραση του οδηγού με το αυτοκίνητο. Ο κ. Butler ξεκίνησε με μια γενική διαπίστωση: «πιστεύουμε ότι με το Sync 3, φέρνουμε την φωνητική αλληλεπίδραση του οδηγού με το αυτοκίνητο στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο» για να ρίξει περισσότερο φως αμέσως μετά με συγκεκριμένα παραδείγματα. «Στην πλοήγηση πλέον ο χρήστης μπορεί να βρει αυτό που θέλει χωρίς να χρειάζεται να συμπληρώνει συνεχόμενα πεδία στην οθόνη του. Αρκεί μια φυσική ερώτηση που μπορεί να εκφέρει. Για παράδειγμα, θα ήθελα μια καφετέρια». Το σύστημα αντιλαμβάνεται την ερώτησή του και εμφανίζει στην οθόνη τη λίστα με τις καφετέριες της περιοχής.

 

Ενδεικτικές φωτογραφίες από το Sync 3, στο Ford Kuga, το πρώτο αυτοκίνητο της Ford που θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη και θα ενσωματώνει τη συγκεκριμένη έκδοση.

Όμως όσο προχωράει η ενσωμάτωση εφαρμογών (ήδη νομίζω υπάρχουν 70 περίπου συμβατές με το Ford Sync εφαρμογές) άλλο τόσο παραμένουν οι περιορισμοί σε άλλες λόγω του χαμηλού τους δείκτη στην ασφάλεια. «Είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί σ’ αυτό τον τομέα» μας επισήμανε για μια ακόμα φορά ο κ. Butler, προσθέτοντας ότι αποκλείονται εφαρμογές που προϋποθέτουν την περίσπαση, πέραν του επιθυμητού ορίου, του οδηγού. Για παράδειγμα, το Ford Sync δεν υποστηρίζει κάποια εφαρμογή του YouTube, παρότι το τελευταίο είναι μία από τις δημοφιλέστερες υπηρεσίες παγκοσμίως. «Ωστόσο, αυτό μπορεί να αλλάζει όσο προχωράμε στα αυτόνομα αυτοκίνητα, ενώ μια λύση θα μπορούσε να είναι και το μοίρασμα τέτοιου περιεχομένου αποκλειστικά στις πίσω θέσεις ενός αυτοκινήτου».


Τεχνολογική κουλτούρα

Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, με τη διαρκή ενσωμάτωση της τεχνολογίας στο αυτοκίνητο, ο κλάδος αυτός πιέζεται να διευρύνει διαρκώς το οικοσύστημά του. Να συμμαχίσει με εταιρείες τεχνολογίας, με παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών ή εξοπλισμού, να διερύνει τον αριθμό των developers για την ανάπτυξη εφαρμογών. «Είναι απαραίτητο για μια εταιρεία αυτοκινήτου να διαθέτει πλέον φιλοσοφία συνεργασίας» μας επισήμανε ο Don Butler, σημειώνοντας ταυτόχρονα ότι προϋποθέτει ένα αρκετά διαφορετικό τρόπο λειτουργίας τόσο για τη Ford όσο και για οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία.

«Ταυτόχρονα, είμαστε πιο δεκτικοί ως εταιρεία να υιοθετήσουμε τεχνολογία απ’ έξω, από εταιρείες που ειδικεύονται σε συγκεκριμένους τομείς» μας ανέφερε στη συνέχεια, φέρνοντας το παράδειγμα της υιοθέτησης της τεχνολογίας Amazon Alexa για τον απομακρυσμένο φωνητικό έλεγχο του αυτοκινήτου.

Προσθέτοντας ένα ακόμα παράδειγμα, αυτό της Apple και της Samsung, όπου εκτός από μεγάλοι αντίπαλοι, συνεργάζονται στο επίπεδο της προμήθειας υλικού, ο κ. Butler σημείωσε μια ακόμη αλλαγή που συντελείται στο επίπεδο της λειτουργίας μιας αυτοκινητοβιομηχανίας. «Πρέπει να έχουμε υπόψη ότι άνθρωποι-εταιρείες που δουλεύουν για εμάς μπορεί να είναι και ανταγωνιστές μας» κατέληξε.

Αυτή η προσπάθεια της Ford να υιοθετήσει μια πιο τεχνολογική κουλτούρα υπογραμμίζεται και από την κίνηση της εταιρείας να ανοίξει τμήμα έρευνας και ανάπτυξης στο Palo Alto της Καλιφόρνια. «Θέλαμε να γίνουμε ένα κομμάτι της κοινότητας της Silicon Valley και αυτό δεν μπορεί να γίνει με αραιές επισκέψεις των ανθρώπων μας στη συγκεκριμένη περιοχή» σημείωσε ο κ. Butler ως πρωταρχικό στόχο αυτής της κίνησης, ο οποίος πρόσθεσε ότι πολλοί άνθρωποι από το τμήμα του εργάζονται στο συγκεκριμένο R&D τμήμα.

Η επαφή με την κοινότητα της Silicon Valley υλοποιείται και μέσω «πλήθους workshops στα οποία προσκαλούνται κι άλλες εταιρείες από την Silicon Valley για την ανταλλαγή απόψεων. Όχι μόνο startups αλλά και τα αντίστοιχα R&D τμήματα μεγάλων επιχειρήσεων, όπως η Hewlett Packard, η General Electric, η Amazon» ενώ εξίσου σημαντικό για τον κ. Butler είναι το γεγονός ότι όλη αυτή η ζύμωση προσφέρει και μια διαφορετική οπτική του ίδιου του κλάδου του αυτοκινήτου.

Topics: CYBERCULTURE
Brands: FORD
COMMENTS
TOP BRANDS