Εξωστρέφεια άνευ όρων!

Κέρστιν Τρικαλίτη – Δάφνη Λουκά @ 14.05.2013
Εξωστρέφεια άνευ όρων!
Photo: xJason.Rogersx (Flickr)

Στην Ελλάδα του 2013 η εξωστρέφεια είναι αυτό που λέμε απλά «μονόδρομος». Ο πλανήτης μας είναι μια μεγάλη αγορά που αποτελείται από μικρότερες «συνοικίες». Ο ρόλος του επιχειρηματία, λοιπόν, είναι να κρίνει που, πώς και πότε πρέπει να επεκταθεί η επιχείρησή του, προκειμένου να αναπτυχθεί σωστά. Η διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί συνήθως διαφέρει από επιχείρηση σε επιχείρηση και από κλάδο σε κλάδο. Το σίγουρο είναι όμως ότι το να μείνει στάσιμη, για τη σύγχρονη εταιρεία, δεν αποτελεί επιλογή.

Στο διεθνή κλάδο της κινητής τηλεφωνίας για παράδειγμα, η Ελλάδα είναι μια από τις χώρες που επηρεάζουν τις εξελίξεις και είναι πράγματι πολύ μπροστά σε επίπεδο χρήσης, υπηρεσιών, αλλά κυρίως σε επίπεδο καινοτομίας. Και ο τομέας της διαφήμισης στο κινητό τηλέφωνο, του Mobile Advertising, στον οποίο δραστηριοποιείται και η Out There Media, είναι ένας τομέας με βαθιές Ελληνικές «ρίζες», καθώς μαζί με εμάς υπάρχουν και αρκετές ακόμα Ελληνικές εταιρείες που διαπρέπουν στο χώρο αυτό εντός και εκτός συνόρων.

Για μια Ελληνική εταιρεία που καινοτομεί, δεν υπάρχει μεγαλύτερο επίτευγμα από το να εξάγει την τεχνογνωσία της στο εξωτερικό. Γενικότερα σε τομείς που σχετίζονται με την τεχνολογία αιχμής – όπως είναι ο κλάδος της κινητής τηλεφωνίας – η χώρα μας θεωρείται πρωτοπόρος και είναι διεθνώς ταυτισμένη με τις πιο προηγμένες ανακαλύψεις και εφαρμογές, γεγονός που δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για επέκταση των ελληνικών προσπαθειών στο εξωτερικό.

Σε κάθε προσπάθεια εξωστρέφειας, όμως, και ειδικά στις μέρες που ζούμε, μια εταιρεία δεν πρέπει να αισθάνεται, ούτε να επιχειρεί, μόνη. Δεν είναι εύκολο για μια επιχείρηση, ανεξάρτητα από το μέγεθος ή την πορεία της, να πάρει την απόφαση να επεκταθεί πέρα από τα σύνορα της χώρας της, σε αγορές που δεν γνωρίζει και δεν την γνωρίζουν. Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό να μπορεί να χρησιμοποιήσει τη γνώση και την εμπειρία εταιρειών που έκαναν το βήμα πριν από αυτήν, να «χτίσει» πάνω στις επιτυχίες τους, αλλά και – γιατί όχι; - να διδαχτεί από τα λάθη τους. Είναι σημαντικό πάντα να αξιοποιούμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες άλλων επιχειρηματιών σε Ελλάδα και εξωτερικό για να αναπτυχθούμε ακόμα περισσότερο, να «μπούμε» σε νέες αγορές αλλά και να παγιωθούμε περαιτέρω στις υπάρχουσες θέσεις μας. Ταυτόχρονα, ωστόσο, έχουμε την ευθύνη να μοιραστούμε κι εμείς, με τη σειρά μας, τη γνώση και τα «μαθήματα» που έχουμε αποκομίσει από την ως τώρα πορεία μας εντός και εκτός Ελλάδος. Γνώσεις, εμπειρίες, συμβουλές και μυστικά για τις ιδιαιτερότητες που έχει κάθε λαός και κάθε κουλτούρα, είναι πολύ χρήσιμες για μια στρατηγική “Think Global. Act Local”. «Η ισχύς εν τη ενώσει» λοιπόν για να καταφέρουμε να πάμε τις προσπάθειές μας πολλά βήματα παραπέρα!


*Η Κέρστιν Τρικαλίτη και η Δάφνη Λουκά, CEO και COO αντίστοιχα, είναι ιδρύτριες της Out There Media, και τον Μάρτιο του 2013 επελέγησαν ανάμεσα στα νέα μέλη του δικτύου Endeavor.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,ΕΛΛΑΔΑ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home