Επιχειρηματικότητα: Η νέα “αγαπημένη”

Άννα Ζηλάκου @ 22.01.2013
Επιχειρηματικότητα: Η νέα “αγαπημένη”

Η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα σήμερα βρίσκεται αναμφισβήτητα σε πολύ υψηλή προτεραιότητα στην ατζέντα, πολιτική και κοινωνική και οι λόγοι είναι προφανείς. Τα δεδομένα άλλαξαν, η ανεργία αυξάνεται, οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες φεύγουν ή συρρικνώνονται και όλα αυτά σε μια κοινωνία που έχει κουραστεί και έχει χάσει την πίστη της ότι κάποτε θα ξεφύγουμε από αυτήν την κατάσταση. Βέβαια το να ξεφύγουμε δεν έχει αποφασίσει ο περισσότερος κόσμος ακόμα με τι συνεπάγεται. Ξεφεύγω για να γυρίσω στα ίδια γιατί έτσι «βολεύτηκα» τόσα χρόνια ή ξεφεύγω για να εξελιχθώ και να θέσω νέες, πιο γερές  και πιο πραγματικές αυτή τη φορά βάσεις;

Και για να γίνουμε πρακτικοί καθώς μια τέτοια συζήτηση δεν θα οδηγούσε εύκολα σε συμπεράσματα και σίγουρα όχι άμεσα, ας δούμε πως σχετίζεται η επιχειρηματικότητα με αυτό το δίλημμα.

Η επιχειρηματικότητα λοιπόν είναι η νέα μας «αγαπημένη». Το 50% των Ελλήνων θα ήθελε να είναι αυτο-απασχολούμενοι σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του ευρωβαρόμετρου για την επιχειρηματικότητα. Οι λόγοι, όπως καταγράφονται, είναι ανεξαρτησία και αυτο-επιβεβαίωση (66%), ελευθερία στην επιλογή χώρου και χρόνου εργασίας (23%), καλύτερες εισοδηματικές προοπτικές (26%), ευνοϊκό οικονομικό κλίμα (7%), αξιοποίηση μιας επιχειρηματικής ευκαιρίας (5%), αποφυγή της αβεβαιότητας, που ενέχεται στην υπαλληλία (3%) κ.α.  Αυτές οι απαντήσεις αντανακλούν την αβεβαιότητα για το μέλλον αλλα και την αναζήτηση διεξόδου, όχι πάντα στη σωστή κατεύθυνση.

Ας δούμε όμως τη μεγάλη εικόνα, η επιχειρηματικότητα προσφέρει και άλλα πράγματα, απελευθερώνει τη δημιουργικότητα και το ταλέντο, αξιοποιεί τους φυσικούς και ανθρώπινους πόρους της χώρας, επεκτείνει τη δράση μας στο εξωτερικό, προσφέρει έδαφος για νέες ιδέες, δημιουγεί θέσεις εργασίας, ευνοεί τις συνεργασίες.

Είναι όλα τα παραπάνω αρκετά για να μας πείσουν να γίνουμε επιχειρηματίες; Ίσως ναι, ίσως όχι. Το σημαντικό, όμως, δεν είναι αυτό το ερώτημα αλλά το αν μπορούμε να γίνουμε όλοι επιχειρηματίες και δυστυχώς ή ευτυχώς: η απάντηση είναι όχι. Δεν έχουμε όλοι το πάθος, την αποφασιστικότητα και τις ικανότητες που απαιτούνται για μια επιτυχημένη επιχείρηση.

Αλλά η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας σε σωστές βάσεις, με ουσιαστικό αντικείμενο και σαφείς στόχους είναι απαραίτητη και θα αναδείξει αυτούς που μπορούν και θέλουν να γίνουν επιχειρηματίες (ήδη βλέπουμε πολλά τέτοια παραδείγματα και θα δούμε κι άλλα στο μέλλον σίγουρα) και θα προσφέρει θέσεις εργασίας και ευκαιρίες σε ένα πολύ μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων.

Η επιχειρηματικότητα είναι αναγκαία αλλά δεν είναι η λύση σε όλα μας τα προβλήματα, δεν είναι μόδα και σημείο των καιρών και σίγουρα δεν είναι εύκολη υπόθεση.

Ας την κυνηγήσουμε όμως, ας δούμε τις δυνατότητες αυτής της χώρας, ας αναζητήσουμε τις ευκαιρίες και ας βρουμε τον τρόπο να ξεφύγουμε προς τα εμπρός και μόνο!

 

Η Άννα Ζηλάκου είναι Communications & PR Manager στο Endeavor Greece.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,ΕΛΛΑΔΑ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home