Του χυμού τα πάθη

Του χυμού τα πάθη

Από εκεί που λέγαμε πως “υπάρχει μια εφαρμογή για αυτό που θέλεις” (ή “there is an app for that” αν το προτιμάτε στα αγγλικά) έχουμε περάσει στο “υπάρχει μια startup γι’αυτό που κάνεις” και τα αποτελέσματα πολλές φορές (τόσο στην πρώτη όσο και στη δεύτερη περίπτωση) προκαλούν ένα συναίσθημα μεταξύ του “να γελάς και να κλαις” και του “να τραβάς τα μαλλιά σου”.

Η Juicero είναι μια startup από τη “μήτρα” της Σίλικον Βάλεϊ που υπόσχεται πως οι χυμοί που πουλάει είναι τόσο φρέσκοι που -όπως το καταλαβαίνω- το επόμενο καλύτερο που θα μπορούσε κανείς να κάνει είναι να ανεβεί με ένα στίφτη σε ένα δέντρο και να στίβει επιτόπου. Φυσικά η Juicero δεν το κάνει τσάμπα. Εχει μια συσκευή που κοστίζει κοντά στα 400 δολάρια, ας πούμε χοντρικότατα γύρω στα 350 ευρώ, στην οποία τοποθετείς το πλαστικό πακέτο με διάφορα φρούτα. Κάθε πακέτο κοστίζει 5 με 8 δολάρια και όλο το σκεπτικό σίγουρα θα σου θυμίζει τις κάψουλες εσπρέσο. Μόνο που αντί για εσπρεσιέρα έχουμε μια συσκευή στίφτη, με τη διαφορά ότι τα φρούτα είναι μέσα στην ειδική συσκευασία. Πολύ απλά, η συσκευή πιέζει τη συσκευασία, μαζί πιέζονται τα φρούτα, βγαίνει ο χυμός τους, πέφτει στο ποτήρι που έχεις βάλει από κάτω. Ωραία ως εδώ;

Ωραία, θα πεις. Μπορεί βέβαια να αναρωτηθείς γιατί στο καλό κάποιος να μπαίνει στον κόπο να αγοράζει συσκευασμένα φρούτα για να τα στίβει, καθώς δεν θα έχει οπτική εικόνα για το αν τα φρούτα είναι καλά ή όχι. Τέλος πάντων, στην Αμερική το σκέφτονται διαφορετικά. Οι δημιουργοί της Juicero έκαναν όλα όσα κάνουν οι ιδρυτές νέων εταιρειών για να βρουν χρηματοδότη, χτύπησαν πόρτες, έφτιαξαν ωραίες παρουσιάσεις και έφτασαν να συγκεντρώσουν 120 εκατ. δολάρια από διάφορους επενδυτές συμπεριλαμβανομενης της Google και να ονειρεύονται μια ζωή διαφορετική ίσως από εκείνη του ταπεινού μανάβη που πουλάει τα περισσότερα φρούτα έτσι όπως τα συσκεύασε η μάνα Φύση.

Μέχρι που κάτι καλόπαιδα δημοσιογράφοι στο Bloomberg έκαναν αυτό που κάνουν συνήθως οι άνθρωποι. Διερωτήθηκαν “τι θα γίνει αν”, πήραν μια σακούλα της Juicero την ζούληξαν και -θαύμα! θαύμα!- έβγαλαν χυμό. Αυτό το “τι θα γίνει αν” έχει κλείσει βέβαια ουκ ολίγα σπίτια, αλλά ευθύνεται για αρκετά από τα πράγματα που βλέπεις τριγύρω και έχουμε συνηθίσει να αποκαλούμε με τη λέξη “πολιτισμό”. Τι λέγαμε, α ναι, έβγαλαν χυμό. Ταχύτερα από την πανάκριβη μηχανή της Juicero, ίσως με περισσότερα υπολείματα αλλά όταν είναι να γλιτώσεις 400 δολάρια, το σκέφτεσαι διαφορετικά το θέμα (εδώ ο σοφός γέροντας θα απαντούσε “υπάρχουν και οι λεμονοστίφτες Κόναν”).

Η Juicero δεν σχολίασε το θέμα, αλλά το Bloomberg αναφέρει πως ένα πρόσωπο κοντά στην εταιρεία σχολίασε πως οι περισσότεροι άνθρωποι θα ήθελαν να χρησιμοποιούν τη μηχανή (γιατί άραγε;) διότι μεταξύ άλλων οι συσκευασίες διαθέτουν ένα QR κωδικό που ενημερώνει αν έχει περάσει η ημερομηνία λήξης (best before δεν σημαίνει κατ’ανάγκη bad after) ή αν το προϊόν που βρίσκεται μέσα στη συσκευασία (το φρούτο δηλαδή) έχει ανακληθεί. Ανακληθεί; Με λίγα λόγια, το “πρόσωπο που βρίσκεται κοντά στην εταιρεία” απάντησε με αμήχανες παπάντζες, που λέμε και στο δικό μου το χωριό. Ρητορική η ερώτηση για το αν έχει χαθεί η μπάλα…

 

STARTUPS,ΥΓΕΙΑ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home