Πόσο καλές είναι, μερικές καλές ιδέες;

Πόσο καλές είναι, μερικές καλές ιδέες;

Εψαχνα στο internet να βρώ καλά παραδείγματα, ή αναφορές σε νέες επιχειρήσεις και θυμήθηκα ότι πριν καιρό το deasy δημοσίευσε δύο από αυτές, το timimas.gr που δίνει τη δυνατότητα να συγκρίνεις τις τιμές βασικών προϊόντων (τις συγκρίνει σε ένα εύχρηστο interface) που διαθέτουν τα supermarkets και αναλόγως να οργανώσεις και να επιλέξεις τις αγορές σου. Το δεύτερο παράδειγμα ήταν το Offerra όπου οι καταναλωτές δηλώνουν την εργασία επισκευής ή προσφορά υπηρεσίας που ψάχνουν και στο marketplace αυτό επαγγελματίες δηλώνουν προσφορά και εσύ επιλέγεις την καλύτερη.

Πριν καιρό ένας φίλος ο John Tsiotsikas έγραψε στο facebook: “…να ανοιχτεί η κουβέντα σχετικά με το startup community. Κυριως για την εσωστρέφεια του, την πλήρη αποκοπή του από τις εταιρίες πληροφορικής στην χωρα μας, αλλα και την πληρη αποκοπή του απο την Ελληνική αγορά. Αν εχει γίνει trend με την κακη έννοια το "startup" μήπως φταίει το ίδιο το community? Εχω βαρεθεί να ακούω success stories. Μήπως δείχνουμε προς τα "έξω" οτι όλο αυτό το παιχνίδι είναι εύκολο?”. Τα παραπάνω marketplace είναι καλές ιδέες; Σε πρώτη ανάγνωση ναι. Επιμένω, είναι όμως σίγουρες και βιώσιμες; Ωπ, θέλει σκέψη. Ακόμη κι αν δεχτούμε ότι το παράδειγμα του taxibeat μπορεί να επαναληφθεί στα πάντα, και όπως οργάνωσε τους ταξιτζήδες, το ίδιο μπορεί να συμβεί και στους ελεύθερους επαγγελματίες, υδραυλικούς κλπ ...μπορούν να βγουν χρήματα; Λίγο δύσκολο, αλλά όχι ακατόρθωτο. Και βεβαίως θα βοηθήσει το Offera, ότι ο πελάτης θα δει τη βαθμολογία και τα σχόλια γιατ τον κάθε επαγγελματία από προηγούμενους πελάτες (λογική tripadvisor, fsquare, airbnb κλπ), αλλά είναι καλές για τουςνέους  επιχειρηματίες αυτές οι ιδέες;

Μόλις μπεις και διαβάζεις το “About” στο Contently μόνο μια απλή ερώτηση πρέπει να απαντήσεις: είσαι δημοσιογράφος ή πελάτης; Γιατί; Γιατί είναι μια πολυμετοχική εταιρία δημοσιογράφων (πρώην και νυν) οι οποίοι πωλούν το γραπτό λόγο στην αγορά: έντυπα, ομιλίες, ερωτο-απαντήσεις, δηλώσεις ...ότι ζητήσει ο πελάτης και λένε “We are a bunch of journalists and nerds trying to make something awesome.” …ωραίοι! Σε μία εποχή που το επίπεδο μόρφωσης, η ικανότητα οργάνωσης και απόδοσης του λόγου είναι ...κάπως προβληματική ...κάποιοι σκέφτονται να καλύψουν ένα μεγάλο κενό. Είναι καλή ιδέα; Νομίζω ότι είναι διεθνής, προσιτή, ανταγωνιστική, αφορά πολλούς και λύνει ένα ειδικό πρόβλημα. Μα το Offera, θα μου πεις, είναι τρομερό marketplace. Βεβαίως, αλλά ανταγωνίζεται παλιές συνήθειες (χρυσό οδηγό, προσωπική γνωριμία, την οικονομία της γειτονιάς...). Το Contently είναι σχετικά μοναδικό offer!!

Εχουμε άλλες καλές ιδέες, για να πάρουμε ερεθίσμτα και να σκεφτούμε συγκριτικά τη δική μας; Βεβαίως! Με το AirBnb hospitality και την ανταλλαγή σπιτιών … γίνεσαι ξενοδόχος και συμπληρώνεις εισόδημα. Eίναι ικανή σε μέγεθος και παγκοσμιοποιημένη αγορά, αυτή των tech startups που βοηθούν ξενοδοχειακές μονάδες να βελτιώσουν τις πωλήσεις τους, το marketing, το σύστημα customer satisfaction και την πιστότητα μέσω ειδικών προσφορών και προνομίων. Δείτε το παράδεγμα του offerial. Τότε γιατί σε αυτή την αγορά ξεκινούν μικρά Ελληνικά tech startups, σχεδόν κοντινά (parity) με υπάρχοντα διεθνή, όπως το Discoveroom; Θα πει κανείς, για να κάνει position διεθνώς την Ελληνική κοινότητα μικρών, ωραίων καταλυμμάτων. Ωραία! Μα αυτά τα όμορφα καταλύμματα δεν είναι υποσύνολο ενός παγκόσμιου universe; Που είναι η συγκριτική διαφορά του χρήστη στο internet; Δεν κλείνεις online προσφορές σε πολλά ακόμη;

Πόσο καλές είναι οι ιδέες για να “κυριαρχήσουν” και να υπάρξουν βιώσιμα; Το LendingClub μετατρέπει το κοινό σε τράπεζα, κάνοντας αξιόπιστο και ανταγωνιστικό (με τις τράπεζες) το peer lending! Βεβαίως θα πάρει καιρό να καμφθούν οι προσωπικές φοβίες στη διαχείριση χρημάτων στο internet, αλλά είναι μια πολύ καλή ιδέα. Το κοινό γίνεται HR expert σε προσλήψεις freelancers με το oDesk. Στο LiquidSpace οι εταιρείες νοικιάζουν πάγια η μια από την άλλη. Το ελληνικό Cookisto κάνει τη κουζίνα του γείτον, δικό σου εστιατόριο!

Νομίζω ότι θα μοιάζει σε πολλούς, ενώ δεν είναι, υποκειμενική η συζήτηση ποιά επιχειρηματική ιδέα είναι πραγματικά καλή. Σε σχετικά μεγέθη μια εφαρμογή, μια νέα εταιρία μπορεί να εξασφαλίσει ένα μικρό εισόδημα σε 1-2 ανθρώπους, αλλά δεν μπορεί εύκολα να μεγαλώσει, προς όφελος της κοινωνίας (τόσο όσο), αν η αναφορά της δεν είναι σε μεγάλο και ικανό κοινό, και αν δεν καλύπτει μια νέα ανάγκη. Βεβαίως, υπάρχει χώρος για όλους στην έννοια της αγοράς, αλλά πόσος χώρος...δεν ξέρω

Καλές ιδέες, ναι, αλλά πόσο καλές είναι μεγάλη κουβέντα που νομίζω δεν γίνεται στις ομάδες που σχεδιάζουν εταιρικά offerings.

Stay tuned,

Τάσος

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,STARTUPS,ΕΛΛΑΔΑ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home