Ισορροπία στο social activation των εταιριών

Ισορροπία στο social activation των εταιριών

Ενώ η οικονομία υπάρχει ...μόνο ως απλός όρος στην καθημερινότητά μας –για να το πω ευγενικά– υπάρχει ένα industry που δεν ανησυχεί και συνεχίζει τα συνέδριά του. Το industry των social media marketing / experts / new spin doctors / integrated solutions κλπ... με όλα τα παρακλάδια του! Είναι τόσο marketing oriented mindset που όλες οι δράσεις / συνέδρια / ημερίδες συμβαίνουν μόνο στην Αθήνα (εδώ είναι η αγορά βρε παιδί μου). Πασχίζουν όλοι να πάρουν το βήμα, για να αποκτήσουν τοποθέτηση ειδικού στην αγορά και να τους προσέξουν οι brand managers ...για την αγορά που θα έρθει! Κι αν δεν έρθει; Κι αν δεν βοηθηθούν οι μεσαίες και εξαγωγικές επιχειρήσεις, ώστε να εκπαιδευτούν, να αλλάξουν και να είναι έτοιμες;

Η μέση επιχείρηση που σερβίρει καταναλωτές σήμερα υπό το βάρος των αυξημένων δαπανών (φόρων κλπ) και των προβληματικών δικτύων διανομής, που κάνουν την πώληση και την εξυπηρέτηση πιο ακριβή, από ότι στο παρελθόν, αντιμετωπίζονται ως χρυσές κότες ...από το Υπουργείο Οικονομικών έως τον σύμβουλο marketing και τον social media expert. Εχω δει cost estimate να προτείνει 2.500 ευρώ μηνιαίως για να διαχειριστεί κάποιος το “fb page engagement”, πλέον των εξόδων παραγωγής περιεχομένου και παράλληλων events. Ωπα, που λένε, βρε παιδιά!

Το internet marketing μπορεί να αποβεί δώρο ή και κατάρα για την επιχείρηση, αν δεν είναι έτοιμη με μηχανισμούς εξυπηρέτησης και ολοκληρωμένης επικοινωνίας με τον καταναλωτή. Αλυσίδες λιανικής, επώνυμης ζήτησης καταστήματα κλπ πρέπει, πριν ξεκινήσουν το engagement (sic), να επενδύσουν με βελτιωτικές κινήσεις στο προϊόν. Εντάξει, δεν λέω, μπορεί τα γυναικεία εσώρουχα να είναι πιο εύκολη υπόθεση, ως μια δήλωση στυλ αλλά δεν είναι όλα τόσο εύκολα ...εγγυήσεις, επιστροφές, βλάβες, καχυποψία ακριβότερων τιμών, άδικες χρεώσεις και (ακόμη, 30 χρόνια μετά...) τα ψιλά γράμματα. Για την σχετικά άπειρη εταιρία η επένδυση στο ψηφιακό marketing μπορεί να οδηγήσει σε σπατάλη, ενώ κυνηγά απατηλά όνειρα. Σε κάθε περίπτωση όμως, το λογικό (βήμα-βήμα) πλάνο ενεργοποίησης, μπορεί να βοηθήσει.

Προβάλλετε την ιδέα σας όπου είναι πιο προσιτό και στρατηγικά σωστό, αφού ερευνήσετε όλες τις εναλλακτικές. Ρωτήστε, δεν είναι ντροπή. Υπάρχει web platform που δημιουργεί ιστοσελίδες και CRM process για μικρά ξενοδοχεία, αλλά το πραγματικό προσφερόμενο πλεονέκτημα του είναι, ότι κάνει το προωθητικό activation για 4.000 ξενοδοχεία (όγκος, εξυπνάδα, χαμηλό κόστος) στο internet ...θεματικά, γεωγραφικά και με καμμια 10αριά κριτήρια ακόμη. Με 200 ευρώ την ιστοσελίδα....

Βάλτε το πρόγραμμα στο συνολικό marketing budget που θα διαθέσετε, μέσα στο P&L της χρονιάς για να το σεβαστούν όλοι και να υπάρξουν KPI’s αποτελεσμάτων. Μην ακούτε, οπως έτυχε σε φίλο, ότι το ξεκίνημα είναι σαν ένα πείραμα και πρέπει να υπάρχει εξτρά budget. Classified ad, Google Adwords, ή FΒ ads, ότι και αν επιλέξετε, παρατηρήστε, μετρήστε το για την αποτελεσματικότητα ή τα insights που σας έδωσε. Ετσι, θα υπάρχει ένα πλαφόν για το συνεργάτη σας, για το οποίο πρέπει να εργαστεί πολύ και να φέρει αποτελέσματα, αν θέλει να έχει κι αυτός δουλειά...

Βάλτε ρεαλιστικούς στόχους και χωρίστε τον προϋπολογισμό σε μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο αποφασίζοντας ποιά ιδέα θα διατηρείτε κάθε χρόνο (αναπτύσσοντάς την βήμα-βήμα) και ποιές ενέργειες είναι πιο τακτικές. Δεν μπορεί με την πρώτη ενέργεια να μιλάτε για πωλήσεις, πάνω στο προγεφύρωμα, στην πρώτη φορά επαφής. Αλλες οι τεχνικές του immediate impact και άλλο το brand recognition. Επειδή μια πλατφόρμα της P&G και της Coca Cola δούλεψε και την είδατε σε ένα συνέδριο, δεν σημαίνει ότι θα δουλέψει και για το μαγαζί ρούχων που έχετε.

Νομίζω ότι μιας και μιλάμε για την επχειρηματικότητα, θα είχε νόημα να πούμε ότι η επόμενη κίνηση ωριμότητας της αγοράς επικοινωνίας –στο σύνολό της– θα έπρεπε να είναι το consolidation ως ένα new startup. Πρέπει να έχω τρέξει χιλιάδες καμπάνιες, ώστε να ξέρω τα business οικονομικά μοντέλα και τα όρια αντοχής συγκεκριμένων κατηγοριών προϊόντων και τον ανταγωνισμό τους, που τους οδηγεί σε διαρκή πόλεμο τιμών (επειδή δεν έφτιαξαν μια διαφορετική υπόσχεση). Αυτή η αγορά δεν μπορεί να πληρώσει παράλληλα designers, social media, packaging experts, διαφημιστικές για τις ταινίες. Και δεν μπορεί η γνώση να διαχυθεί σε όλη τη χώρα προς τις σοβαρές εταιρίες, που θέλουν να γίνουν καλύτερες. Εδώ και καιρό φωνάζει το πράγμα!! Η πίτα μικραίνει, τα offerings είναι ‘me-too’ και το κόστος είναι ένας βρόγχος και για τις εταιρίες υπηρεσιών και τον πελάτη τους. Μόνο αν φτιαχτούν units πολλαπλών ειδικοτήτων, όλα (και όλων οι προσφερόμενες τιμές) ταγμένα στο business και perception permission space του πελάτη μπορεί να λειτουργήσει το πράγμα βιώσιμα. Μόνο αν υπάρξει πραγματική εξειδίκευση και custom-tailored υπηρεσίες, μπορεί να προχωρήσει αυτή η αγορά και να συνθέσει το περιεχόμενο με τα analytics, την έρευνα και την ανάδειξη issues που αφορούν τη σχέση της εταιρίας με τον πολίτη-καταναλωτή.

Δεν μπορεί να πληρωθεί κανένα premium από μια αγορά που πρέπει να πληρώσει το μετασχηματισμό της και να το κάνει γρήγορα, πριν μείνει εκτός αγορών και της αναγκαίας εξωστρέφειας για τα επόμενα 5 χρόνια.

 

Stay tuned,

Τάσος

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,STARTUPS,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home