Ερχονται οι συνδρομές στο Facebook

Αλλά μην ταράζεσαι

Deasy @ 20.07.2017
Ερχονται οι συνδρομές στο Facebook

Μήπως κατά καιρούς έχεις δει κάτι posts στο Facebook που σε ενημερώνουν πως η εταιρεία σκέφτεται να μετατρέψει την υπηρεσία της σε συνδρομητική και πως όλοι πρέπει να κάνουμε αναδημοσίευση του συγκεκριμένου post για να μεταπείσουμε τον Μαρκ;

Φυσικά το Facebook -των 2 δισ. χρηστών πια- δεν σκέφτεται να κάνει κάτι τέτοιο και να κλωτσήσει την τεράστια καρδάρα των διαφημιστικών εσόδων, σκέφτεται όμως να εισάγει συνδρομές σε συνεργασία με επιλεγμένα ΜΜΕ για πρόσβαση στα άρθρα που εκείνα δημοσιεύουν εντός του κοινωνικού δικτύου.

Η είδηση φαίνεται πως επιβεβαιώνεται από τουλάχιστον δύο πηγές, το Techcrunch και το The Street. Το πρώτο επικαλείται μάλιστα στέλεχος του Facebook που μέσω εκπροσώπου του επιβεβαίωσε πως “βρισκόμαστε σε προκαταρκτικές επαφές με αρκετούς εκδότες για το πώς μπορούμε να υποστηρίξουμε συνδρομητικά μοντέλα στο Facebook. Στο πλαίσιο του προγράμματος Facebook Journalism Project εργαζόμαστε στενά με τους συνεργάτες μας ώστε να κατανοήσουμε τις ανάγκες τους”.

Το πιθανότερο είναι το σύστημα να λειτουργήσει όπως έχουμε δει να λειτουργεί ήδη σε ορισμένα μεγάλα ΜΜΕ, όπως οι Financial Times ή ο Economist. Θα έχεις, δηλαδή, τη δυνατότητα να δεις ορισμένα δημοσιεύματα δωρεάν και αν ξεπεράσεις τον προκαθορισμένο αριθμό των π.χ. 5, 10 ή 15 ειδήσεων σε διάστημα π.χ. ενός μήνα θα σου ζητείται να προχωρήσεις σε συνδρομή προς το ΜΜΕ.

Το Facebook μάλλον θα εισάγει ενιαίους κανόνες για όλους τους εκδότες που θα συμμετάσχουν στο εγχείρημα. Επίσης, οι εκδότες θα έχουν πλήρη έλεγχο στο τι θα δημοσιεύουν δωρεάν και τι θα δημοσιεύουν μόνο για τους συνδρομητές τους, ενώ δεν έχει ξεκαθαριστεί πώς θα γίνεται η χρέωση. Το Facebook φέρεται να αναζητά τρόπους για να παρακάμψει συστήματα πληρωμών όπως αυτά της Google ή της Apple, που παίρνουν “βαριά” προμήθεια της τάξης του 30%, αλλά κάθε άλλη λύση που είναι διαθέσιμη σήμερα σημαίνει πως ο χρήστης θα πρέπει να “βγαίνει” από το Facebook και να κάνει την πληρωμή του σε κάποιο άλλο περιβάλλον, πιθανόν εκείνο του ΜΜΕ της επιλογής τους.

Ενδεχομένως αυτή η ανάγκη να δημιουργήσει ένα Facebook Pay ή κάτι παρόμοιο. Βεβαίως υπάρχουν και άλλα ζητήματα, όπως η πρόσβαση στο συνδρομητικό -εντός Facebook- περιεχόμενο από τους ήδη συνδρομητές ενός ΜΜΕ. Επίσης και εφόσον το σύστημα αυτό λειτουργήσει υποθέτουμε πως στον χορό των συνδρομητικών υπηρεσιών μπορεί να μπουν και άλλοι δημιουργοί και τo Facebook -αν όλα πάνε καλά για το ίδιο- να αποκτήσει μια ακόμα “πτέρυγα” δραστηριοτήτων. Πρόκειται σίγουρα για ένα ενδιαφέρον πείραμα με πολλές προεκτάσεις…

ΜΜΕ,FACEBOOK,ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ,FACEBOOK,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home