Το καραβάνι προχωράει

Deasy @ 07.04.2016
Το καραβάνι προχωράει

Ουδεμία σχέση με την προ μηνών δήλωση του Έλληνα πρωθυπουργού. Αναφερόμαστε στην πετυχημένη και ευρείας κλίμακας δοκιμή που πραγματοποιήθηκε στην ευρωπαϊκή ήπειρο, όπου αυτόνομα φορτηγά σχημάτισαν κονβόι και ξεκινώντας από διαφορετικές αφετηρίες συναντήθηκαν σε μια προβλήτα στο λιμάνι του Ρότερνταμ.

Ναι, την ώρα που στον τόπο μας ασχολούμαστε με, χμμμμ, με ό,τι ασχολούμαστε τέλος πάντων, όχι πολύ μακριά από την εξώπορτά μας τα πράγματα αλλάζουν και το επάγγελμα του φορτηγατζή ίσως να οδεύει και αυτό προς τη λήθη. 

Στη δοκιμή μετείχαν οι… συνήθεις ύποπτοι των φορτηγών, δηλαδή οι MAN, Daimler, Scania, Volvo, Iveco και DAF. Τα οχήματα ξεκίνησαν σε σχηματισμούς από τη Σουηδία, τη Δανία, τη Γερμανία, το Βέλγιο και την Ολλανδία, υλοποιώντας αυτό που στην τεχνική ορολογία ονομάζεται platooning. Στην πράξη, οι αποστάσεις μεταξύ των φορτηγών είναι ιδιαίτερα μικρή, σαφώς μικρότερη από εκείνη που θα απαιτείτο αν πίσω από το τιμόνι ήταν άνθρωποι, πράγμα που φαίνεται πως έχει αρκετά πλεονεκτήματα.

Φυσικά και για προφανείς λόγους ασφαλείας υπήρχαν φορτηγατζήδες πίσω από το τιμόνι, αν όμως κοιτάξεις προσεκτικά και στη φωτογραφία που επιλέξαμε δεν φαίνεται να ασχολούνται και ιδιαίτερα με την οδήγηση.

Το “σφιχτό” κονβόι κινείται με σταθερή ταχύτητα και υπολογίζεται ότι κάθε όχημα εξοικονομεί 3.000 ευρώ για κάθε 80.000 χιλιόμετρα που καλύπτει, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο για τις μεγάλες εταιρείες διαχείρισης φορτίου.

Ήδη εταιρείες όπως η Unilever ετοιμάζονται να χρησιμοποιήσουν τα “έξυπνα” φορτηγά για τις παραδόσεις προϊόντων της σε ευρωπαϊκές χώρες. Υπάρχουν επίσης κάποια τεχνικής φύσεως θέματα, καθώς τα οχήματα κάθε σχηματισμού επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω wi-fi, αλλά κάθε κατασκευαστής έχει μια διαφορετική υλοποίηση του δικτύου, όμως όλα αυτά πιστεύεται πως θα λυθούν.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ,ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home