ΙΒΜ+Στοκχόλμη= Less Traffic

Έχουν μειώθει κατά 50% οι καθυστερήσεις λόγω της πρωινής κίνησης στους δρόμους της Στοκχόλμης.

Deasy @ 24.11.2009
ΙΒΜ+Στοκχόλμη= Less Traffic

Το Σύστημα Διαχείρισης της κυκλοφορίας που έχει αναπτύξει η IBM για τη Στοκχόλμη έχει βελτιώσει σημαντικά  την πρόσβαση στη Σουηδική πρωτεύουσα, μειώνοντας στο μισό το χρόνο αναμονής στους δρόμους-εισόδους της πόλης τις πρωινές ώρες. Συνολικά, η κίνηση στη Στοκχόλμη έχει περιοριστεί κατά 18%, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειώθηκαν κατά 14-18%. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την τελευταία μελέτη που πραγματοποίησαν οι αρμόδιες αρχές για την κυκλοφορία στην πόλη της Στοκχόλμης και ανακοινώθηκαν το Σεπτέμβριο του 2009.

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι ο αριθμός των «πράσινων» οχημάτων, τα οποία απαλλάσσονται από τη χρέωση των διοδίων, έχει σχεδόν τριπλασιαστεί, καθώς σύμφωνα με τη μελέτη του Δήμου, η λειτουργία του Συστήματος Διοδίων σε μεγάλο βαθμό έχει ωθήσει τους πολίτες στην επιλογή πιο οικολογικών αυτοκινήτων. Επιπλέον, ο αριθμός των πολιτών που αξιοποιεί τις δημόσιες συγκοινωνίες έχει αυξηθεί κατά περίπου 7% ή 60.000 επιβάτες ανά ημέρα. Στη διάρκεια του 2008, το σύστημα διαχειρίστηκε περίπου 82 εκατομμύρια οχήματα, με ακρίβεια που ξεπέρασε το 99,99%.

Η IBM, ως βασικός ανάδοχος του έργου και υπεύθυνη εταιρία για το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αρχική λειτουργία της λύσης, εργάστηκε για την Εθνική Επιτροπή Διαχείρισης Οδικών Αρτηριών της Σουηδίας και το Δήμο της Στοκχόλμης και εγκαινίασε το Σύστημα Διοδίων τον Αύγουστο του 2007, μετά από ένα διάστημα επιτυχημένης πιλοτικής λειτουργίας.

«Είναι  ξεκάθαρο ότι οι θετικές επιπτώσεις του συστήματος είναι συνεχείς. Η  μείωση της κυκλοφοριακής κίνησης, ο περιορισμός των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και η βελτίωση της πρόσβασης στη Στοκχόλμη, επιφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα για το Δήμο, τους επισκέπτες της και τους κατοίκους, ενώ συνεισφέρουν και στην ανάδειξη της Στοκχόλμης ως «Πράσινη Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2010» ανέφερε η Ulla Hamilton, Αντιδήμαρχος της Στοκχόλμης, υπεύθυνη για το κυκλοφοριακό και το περιβάλλον. «Μας ικανοποιεί επίσης το γεγονός, ότι η λειτουργία ενός τέτοιου συστήματος δεν είχε καθόλου αρνητικές επιπτώσεις στις επιχειρήσεις λιανικής και στα καταστήματα που λειτουργούν στο κέντρο της πόλης.»

Οι σχετικές κυκλοφοριακές χρεώσεις αποτελούν για τη Σουηδία εθνικό φόρο που αναμένεται να αποφέρει συνολικά έσοδα στο Δημόσιο της τάξης των 84 εκατομμυρίων δολαρίων το 2010, χρήματα τα οποία επιστρέφονται στην περιφέρεια της Στοκχόλμης για την υλοποίηση επενδύσεων στον τομέα της οδικής κυκλοφορίας.

«Τα έξυπνα κυκλοφοριακά συστήματα, όπως η λύση της Στοκχόλμης, αποτελούν κλειδί στην αποτελεσματική διαχείριση της κυκλοφορίας και τη βιωσιμότητα των σύγχρονων πόλεων» αναφέρει ο Jamie Houghton, Επικεφαλής των Έξυπνων Κυκλοφοριακών Συστημάτων για την IBM παγκοσμίως. «Η περίπτωση της Στοκχόλμης θα συνεχίσει να δρα ως κίνητρο για πολλές μεγάλες πόλεις και να αποτελεί παράδειγμα για το πώς μπορεί ένας Δήμος να διαχειριστεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα, χωρίς το κόστος του να αναπτύξει νέους οδικούς άξονες.»

Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα της IBM, όσο αστικοποιείται ο κόσμος, με το 70% του παγκόσμιου πληθυσμού να ζει στα αστικά κέντρα το 2050, ένας μεγάλος αριθμός πόλεων αντιμετωπίζουν την πρόσκληση του να διαχειριστούν την αυξανόμενη κίνηση στους δρόμους. Στο πλαίσιο αυτό, τα κυκλοφοριακά θέματα έχουν αναδειχθεί σε επείγουσα προτεραιότητα για τους αρμόδιους δημοτικούς φορείς, οι οποίοι στοχεύουν στη βελτίωση της ροής της κίνησης και τη δημιουργία καθαρότερων πόλεων.

Το σύστημα της Στοκχόλμης είναι το μεγαλύτερο του είδους στην Ευρώπη και διαθέτει 18 σημεία ελέγχου στο κέντρο της πόλης χωρίς ειδική μπάρα, αλλά με κάμερες που αναγνωρίζουν τα οχήματα σε μια έκταση 24 τ.χλμ. Σημειώνεται ότι πέρα από τη Στοκχόλμη, η IBM βοηθά επίσης τις πόλεις του Λονδίνου, της Σινγκαπούρης και του Μπρισμπέιν στις προσπάθειές τους να επιλύσουν τα θέματα της κυκλοφοριακής συμφόρησης.

TRAFFIC,ΣΟΥΗΔΙΑ,IBM,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home